ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۰۵۶

لوفت‌هانزا دو هفته دیگر در تهران

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در خبر کوتاهی اعلام کرد: پروازهای خود به تهران را بار دیگر از سر می‌گیرد. بر اساس اعلام این شرکت، نخستین پرواز در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۱ (جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰) از مبدأ فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه فرانکفورت و بالعکس انجام خواهد شد. گفتنی است پس از سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در ۱۸ دی ماه ۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) هواپیمایی لوفت‌هانزا اعلام کرد پروازهای خود به مقصد تهران را تا پایان مارس ۲۰۲۰ (۱۰ فروردین ۹۹) متوقف خواهد کرد. مهر

آغاز شناسایی دارایی‌های سمی در بازار مسکن

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره الزام ثبت اطلاعات محل سکونت افراد در سامانه اسکان از 19 فروردین سال جاری گفت: یکی از کارکردهای سامانه اسکان شناسایی دارایی‌های سمی است که بازار مسکن را متلاطم می‌کنند. اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: ثبت اطلاعات محل سکونت قانون مصوب مجلس است و این اطلاعات در پایگاه جامع آماری اسکان ثبت می‌شود تا مشخص شود چه کسی در چه محلی ساکن است. وی ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای سامانه اسکان شناسایی دارایی‌های سمی است که بازار مسکن را متلاطم می‌کنند. این دارایی‌های سمی که باعث ایجاد سوداگری در بازار می‌شوند باید از بازار مسکن خارج شوند. هدف این است که مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته نشود و مردم به مسکن نگاه کالای مصرفی داشته باشند و زمین و مسکن را به اندازه نیاز تهیه کنند. وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه چه تعداد از مسکن ملی در سال 1400 تحویل داده می‌شود، گفت: مدت زمان ساخت این واحدها و تحویل آنها بستگی به همکاری متقاضیان دارد به عبارت دیگر سرعت ساخت این واحدها به این بستگی دارد که ثبت نام‌کنندگان در این طرح، آورده و سهم خود را به موقع واریز کنند. وی افزود: اگر متقاضیان از زمان‌بندی‌های پیش بینی شده در واریز وجوه و سهم خود جا بمانند و تاخیر داشته باشند، پیشرفت فیزیکی پروژه مربوط به آنها هم با کندی پیش می‌روند و تحویل همراه با تاخیر خواهد بود. اسلامی تاکید کرد: زمان ساخت این واحدها حداکثر دو ساله است و متقاضیانی که زمانبندی واریز وجوه را رعایت کنند می‌توانند واحدهای خود را تحویل بگیرند. زمان آغاز ساخت برخی از واحدهای طرح مسکن ملی به سال 98 و برخی هم به سال گذشته بر می‌گردد. وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف واحدهای مسکن تهرانسر اظهار داشت: ساخت مسکن در منطقه تهرانسر در قالب قرارداد مشارکتی بوده است و پس از رسیدن به درصدی از ساخت تعیین تکلیف می‌شود.

هجوم زمین‌خواران به ۳۷ هکتار از اراضی ملی

جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۲۱۱ مورد تعرض از زمین‌های دولتی به مساحت حدود ۳۷ هکتار در ۱۰ روز نخست فروردین، خبر داد. به گزارش مهر، خردمند درباره عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی استانی و ۴۱۶ شهرستان در مجموع در ۱۰ روز نخست رفع ۲۱۱ مورد تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۳۶۶ هزار و ۹۵۵ مترمربع انجام شد. به گفته خردمند، رفع تعرض‌ها از اول تا ۱۰ فروردین بدین شرح است: اول فروردین رفع ۷ مورد تعرض از زمین‌هایی به مساحت ۱۸ هزار و ۹۲۰ مترمربع که فاقد تعرض در روز نخست ۲۸ استان گزارش شده است. در روز دوم ۹۴ مورد تعرض از زمین‌های دولتی به مساحت ۶۹ هزار و ۷۰ مترمربع رفع شد. وی توضیح داد: روز سوم ۲۷ مورد تعرض از ۸۹ هزار و ۹۷۰ مترمربع اراضی رفع شد. در روز ۴ فروردین ۱۳ مورد تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۳۴ هزار و ۴۵۰ مترمربع اراضی رفع شد. در روز ۶ فروردین ۹ مورد تعرض گزارش شد که ۸ مورد از آنها به مساحت ۱۰ هزار و ۸۵۰ مترمربع رفع تعرض شد. برای روز ۷ فروردین نیز ۸ مورد تعرض از زمین‌هایی به مساحت ۱۵ هزار و ۲۰ مترمربع رفع شد. خردمند گفت: برای روزهای ۸، ۹ و ۱۰ فروردین به ترتیب ۲۰ مورد تعرض از ۸۳ هزار و ۵۳۴ مترمربع اراضی دولتی، ۹ مورد تعرض از ۱۴ هزار و ۴۸۶ مترمربع اراضی و ۱۵ مورد تعرض از زمین‌هایی به مساحت ۳۰ هزار و ۶۵۵ مترمربع رفع شد.

وعده تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال در 1400

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از افتتاح یک باند قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال در سال جاری خبر داد. خادمی در گفت‌وگو با مهر درباره برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته، به سال «جهش تولید» نامگذاری شد و لازم بود در بخش زیرساخت‌های حمل و نقلی، اقدامات متفاوت‌تری نسبت به سال‌های قبل از آن انجام دهیم، بنابراین تصمیم گرفتیم پروژه‌هایی که امکان بهره‌برداری زودهنگام‌تری نسبت به سایر پروژه‌های عمرانی را داشتند، در اولویت قرار دهیم. ازاین‌رو در سال گذشته اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی، نهایی و در سه بخش آزادراهی، بزرگراهی و ریلی تقسیم شد. وی درباره آزادراه تهران- شمال اظهار کرد: قرار است طی سال جاری یک باند از قطعه دو آزادراه تهران - شمال احداث شود. این پروژه با پیشرفت خوبی در حال اجراست. ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به همراه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در این پروژه فعال هستند. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: این پروژه به منابع مالی سنگینی نیاز دارد. شرکت ساخت به عنوان نماینده دولت تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به همراه بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ امیدواریم این پروژه طبق برنامه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر