نصف هواپیماهای برجامی زمینگیرند

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۴۵۵

کاپیتان علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: سررسید اولین قسط هواپیماهای برجامی ایران‌ایر به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و باید حاکمیت و دولت چاره‌ای بیندیشند.

برخور در گفت‌وگو با فارس درباره جزییات بازپرداخت اقساط تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت خرید هواپیماهای برجامی، اظهار کرد: حدود ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و نمی‌توانیم اقساط را پرداخت کنیم.کل تسهیلات هواپیماهای برجامی ۵۴۰ میلیون دلار بود. وی در پاسخ به اینکه نامه‌ای به دولت برای مهلت‌دهی این تسهیلات داشته‌اید؟ اظهار کرد: همه بانک‌ها با ما همکاری می‌کنند ولی به هر حال آنها هم در مقابل سازمان‌های نظارتی باید پاسخگو باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این هواپیماها در رهن است؟ اظهار کرد: بله هواپیماها در رهن است. برخور در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند فروند هواپیماهای برجامی در ناوگان هما فعال است؟ اظهار کرد: ۵۰ درصد به اضافه یک فروند هواپیمای برجامی فعال داریم که شامل حدود ۷ تا ۸ فروند است. وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ فروند هواپیما در ناوگان هما داریم، اضافه کرد: با در نظر گرفتن چک‌های هواپیماها، در حال حاضر ۱۲ فروند هواپیما در ناوگان هما فعال است اما در ایام نوروز حدود ۷ تا ۸ فروند هواپیمای فعال خواهیم داشت. او در پاسخ به اینکه چرا تعدادی از هواپیماهای برجامی ATR ایران ایر زمین‌گیر است، توضیح داد: استفاده از هواپیما برنامه می‌خواهد، اگر ۱۰ فرزند با هم به دنیا بیایند، همه با هم به مدرسه می‌روند، همه با هم بالغ می‌شوند، با هم ازدواج می‌کنند، با هم نوه‌دار می‌شوند و با هم می‌میرند، استفاده از هواپیما هم باید پله‌ای باشد، الان زمان چک هواپیماها رسیده است، نمی‌توانیم به صورت آزاد قطعه تهیه کنیم چون پول نداریم ضمنا تحریم هم هستیم. برخور ادامه داد: همین کارخانه‌های سازنده هم طبق وعده‌شان عمل نمی‌کنند و قطعه به ما نمی‌دهند، نمی‌آیند و برابر قراردادی که با ما دارند، به ما کمک نمی‌کنند و درواقع به قرارداد خود هم پایبند نیستند. وی تأکید کرد: نجات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت حامل پرچم، یک حرکت انقلابی و آنی دولت و حاکمیت را می‌طلبد.

 

ارسال نظر