هوای کلانشهرها دوباره آلوده می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۹۸۷

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به روند افزایش نسبی دما تا روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن، در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز، ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیست. 

ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی و هواشناسی از بعد از ظهرشنبه و همچنین روز یکشنبه ۲۶ بهمن، با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، دریا مواج می‌شود و دمای هوا در استان‌های ساحلی کاهش می‌یابد همچنین احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از یک شنبه تا سه شنبه ۲۸ بهمن جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود بنابراین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم.

وی گفت: از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا یک متر در ساحل و ۱.۵ متر در دور از ساحل در گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود و احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد. در این راستا توصیه می‌شود ممنوعیت شنا و تفریحات آبی، محدودیت فعالیت شیلاتی و تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سنگین در دستور کار باشد. وی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۸ بهمن در شمال غرب و غرب کشور، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده باران و وزش باد داریم که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: روز چهارشنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود و بر شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود ضمن آنکه بارش‌ها در دامنه البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شدت بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیشِ رو در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیاییان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه صاف در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا روز سه شنبه ۲۸ بهمن نیز آسمان تهران صاف است. 

 

ارسال نظر