قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۱۰

رییس سازمان هواپیمایی گفت: در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مقرر شد که سازمان هواپیمایی نشستی را برای آنالیز هزینه‌های ایرلاین‌ها برگزار کرده تا پس از آن، شورای عالی هواپیمایی نرخ نامه جدید را اعلام رسمی کند. قیمت کنونی بلیت هواپیما کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به برگزاری نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس، رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و روسای شرکت‌های هواپیمایی، گفت: در نشست روز یکشنبه موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دغدغه‌های نمایندگان مجلس در این رابطه استماع شد.

وی با اشاره به تخلف ایرلاین‌ها در بالا بردن کف قیمت بلیت هواپیما، گفت: سازمان هواپیمایی به هیچ‌وجه قائل به کف و سقف قیمتی نیست، ما می‌گوییم که بازار و نظام عرضه و تقاضا باید قیمت را تعیین کند. از این رو تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها غیرقانونی بوده و سازمان هواپیمایی با آنها برخورد خواهد کرد. در همین حال، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری مکلف شد تا قیمت‌های بلیت هواپیما را به نرخ قبل از آبان ماه بازگرداند. یوسفی در تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس به منظور بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: افزایش قیمت بلیت ایرلاین‌ها هیچ مجوزی ندارد و سازمان هواپیمایی کشوری مکلف شد تا با صدور حکمی قیمت‌ها را به قبل از آبان ماه بازگرداند. نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: اگر بناست افزایش قیمتی صورت بگیرد باید در شورای عالی هوانوردی با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان عضو نرخ گذاری جدید صورت گیرد. این بهانه قابل قبول نیست که به دلیل افزایش نرخ ارز و یا مصوبه ستاد کرونا مبنی بر استفاده حداکثر ۶۰ درصد از ظرفیت پروازها قیمت بلیت هواپیما افزایش یابد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان هواپیمای کشوری نیز قبلا اعلام کرده بود که افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است. در جلسه دیروز نیز مصوب شد تا قیمت‌ها به نرخ قبل از آبان بازگردد و اگر بناست افزایش قیمتی صورت گیرد باید در جلسات کارشناسی و در شورای عالی هوانوردی باشد. کمیسیون عمران با جدیت این موضوع را دنبال خواهد کرد.

 

ارسال نظر