استقرار تیم درمانی در ۲۴ مرز زمینی، دریایی و هوایی

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۰۲

با اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از ایرلاین‌های جهان پرواز هواپیماهای خود به مبدا و مقصد چین را موقتا لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده‌اند. روز جمعه هم براساس تصمیم شورای عالی اقتصاد، پروازهای ایرانی به چین و بالعکس متوقف شد، در جلسه‌ای که به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه وشهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام و راهکارهای مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نتایج جلسه شورای عالی اقتصاد گفت: براساس مصوبه روز گذشته شورای عالی اقتصاد، در ۲۴ مرز زمینی، تمام بنادر و فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی تیم وزارت بهداشت مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت «سالگرد ورود حضرت امام(ره) به فرودگاه مهرآباد» در جمع خبرنگاران درباره اقدام‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است، اظهار کرد: مسافران همه پروازها کنترل می‌شوند و موارد مشکوک مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک مبتلا به کرونا گزارش نشده است و نظارت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

اسلامی ادامه داد: ما موظف هستیم تا ایرانی‌های مقیم چین را از این کشور خارج کنیم، ۵۰ دانشجو در شهر ووهان مستقرند که به زودی آنها را برمی‌گردانیم.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ویروس خطرناک و کشنده کرونا تاکنون جان ۲۵۹ نفر را گرفته و بالغ بر ۱۲ هزار نفر را نیز در چین و ۱۹ کشور دیگر به خود مبتلا کرده است.

  تعلیق خلبان پرواز تهران-ماهشهر

وزیر راه و شهرسازی درباره وقوع چندین سانحه هوایی طی دوسه هفته اخیر نیز اظهار کرد: برخی اوقات عده‌ای نادانسته به نکاتی دامن زده و هوانوردی کشور را زیر سوال می‌برند. این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و منحصر به ایران نیست.

او ادامه داد: حادثه‌ای که در فرودگاه ماهشهر رخ داد مورد بررسی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است. اطلاعات اولیه که به دست آوردند، موجب شد خلبان هواپیما فعلا به حالت تعلیق درآید، اما سازمان هواپیمایی کشوری باید در این رابطه بررسی دقیق انجام دهد و نتیجه را برای اطلاع عموم منتشر کند.

اسلامی تاکید کرد: مردم نباید نگران باشند، ما هیچگونه ملاحظه‌کاری نخواهیم داشت؛ مقررات و ضوابط حاکم است. اگر حادثه‌ای رخ دهد عامل آن بلافاصله شناسایی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

  قطعه فرسوده در صنعت هوایی نداریم

اسلامی همچنین درباره قطعات فرسوده هواپیماها گفت: چیزی به اسم قطعات فرسوده در صنعت هوایی نداریم. صنعت هواپیمایی کشوری مکلف به رعایت همه دیسیپلین‌های تعریف شده هستند و کسی نمی‌تواند آن را تغییر بدهد، تمامی شرکت‌ها تحت نظارت شدید سازمان هواپیمایی کشوری هستند و حداکثر ایمنی در تمامی پروازها رعایت خواهد شد. او درباره رسیدگی به‌سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی افزود: بر اساس انکس ۱۳ سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) این پرونده در حال رسیدگی است و با توجه به اینکه هواپیمای این پرواز متعلق به کشور اوکراین بود بر اساس قوانین جهانی هر دو کشور ایران و اوکراین همزمان اقدام به رسیدگی خواهند کرد.

  بهره‌برداری از ۱.۸ هزارمیلیارد تومان پروژه

اسلامی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 2 هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح می‌کنیم، ادامه داد: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌های زیرساختی در بخش حمل و نقل از جمله احداث ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی اختصاص دارد، همچنین از چند فرودگاه و بندر بهره‌برداری خواهیم کرد.

او اضافه کرد: در میان پروژه‌های دهه فجر تعدادی از واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و تعدادی از پروژه‌های ملی مسکن کلنگ زنی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن تأکید کرد: از ۱۴ بهمن پیامک به واجدین شرایط ارسال می‌شود، ۴۲ درصد متقاضیان ریزش داشتند و برای ۵۸ درصد مابقی پیامک معرفی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ارسال خواهد شد.

به گفته اسلامی، پس از تکمیل مراحل ثبت نام متقاضیان مرحله اول، مرحله دوم ثبت نام‌ها پیش از اتمام سال جاری آغاز می‌شود.

 

 

ارسال نظر