مواد اولیه و انرژی صنایع فولادی را تامین کنید/ پیشنهاد پرداخت حقوق کارگران ایرانی به دلار

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۱۳۶
مواد اولیه و انرژی صنایع فولادی را تامین کنید/ پیشنهاد پرداخت حقوق کارگران ایرانی به دلار

بهمن قاسمی مدیرعامل شرکت آریان فولاد در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های شرکت آریان فولاد در خصوص مشکلات فعالان صنعت فولاد نیز مطالبی بیان کرد و خواستار توجه مسئولان برای رفع موانع تولید و صادرات شد.

قاسمی در این نشست اظهارداشت: شرکت آریان فولاد هم اکنون با ۵ خط نورد با ظرفیت بیش از ۲ میلیون تن با بالاترین کیفیت و دارا بودن دو خط ذوب القایی ۲۰ تن، یک خط ذوب قوس الکتریکی ۲۰ تنی جایگاه بزرگترین و بالاترین تولید نورد در ایران و خاورمیانه را نصیب خود کرده است.

قاسمی افزود: تا اواخر بهار سال آینده امیدواریم سه خط القایی ۵۰ تن با ظرفیت سالانه حدود ۳۵۰ هزار تن را به بهره برداری برسانیم و هم اکنون نیز یک پروژه دیگر با بیش از ۶۰ میلیون یورو از محل منابع داخلی شرکت آماده بهره برداری است و منتظر افزایش ظرفیت برق برای افتتاح هستیم.

مدیرعامل شرکت آریان فولاد تصریح کرد: هدف گذاری امسال ما تولید یک میلیون تن بوداما به علت کمبود انرژی برق و تامین نشدن سوخت گاز با مشکلات جدی مواجه شدیم و نتوانستیم به ظرفیت اسمی تعیین شده برسیم و تولیدات ما کاهش یافت.

تولیدکنندگان با چالش های جدی مواجه‌اند

قاسمی اظهارداشت: ظرفیت برق دیماندی و قراردادی شرکت 123 مگاوات بوده که متاسفانه 57 مگاوات نصب شده که در کوره ها استفاده شد و حدود 7 ماه را با کمبود و نبود سوخت گاز و انرژی برق سپری کردیم و خط تولید در معرض آسیب جدی قرار گرفت و خط ذوب آلیاژی متوقف شد.

وی گفت: وقتی دولت هدف گذاری تولید فولاد را 55 میلیون تن اعلام کرده باید زیرساخت های آب، برق، گاز آن را تامین کند تا کارخانه هایی مانند فولاد آریان بتوانند با تمام ظرفیت اسمی خود تولید کنند.

وی بیان کرد: از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور مشکل برق و در زمستان نیز کمبود گاز و برق تمام برنامه های تولید و اشتغال و سودآوری را مختل کرده و با بحران مواجه می کند که انتظار داریم در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

قاسمی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم به جای تعطیلی مداوم و روزانه و بلاتکلیفی تمام عوامل بخش تولید در واحدهای صنعتی در یک برنامه هماهنگ به دلیل کمبود برق و یا گاز این شرکت ها را به صورت نوبتی مطابق برنامه یک هفته یا یک ماه یا هر زمانی که شرایط ایجاب می کند تعطیل کنند تا بتوانیم برای خط تولید خود برنامه ریزی کنیم.

دستمزد 300 دلاری برای کارگران را عملیاتی کنید

به گزارش خبرآنلاین، این فعال اقتصادی خواستار پرداخت حقوق کارگران به صورت ارز رایج کشور شد و گفت: هر دولتی معمولا سعی می‌کند یک کار ماندگار از خود به یادگار بگذارد که ما متواضعانه از دولت و ریاست محترم جمهور استدعا داریم مبلغ دستمزد را به حداقل برابری دائمی ۳۰۰ دلار در ماه تثبیت کنند.

او در ادامه تاکید کرد: مقرر شود در هر موقعیتی از سال حتی به دفعات (مانند اکثر کشورهای جهان) بالاترین مبلغ لحظه‌ای دلار مبنای ادامه دستمزد ماهانه باشد و در صورت پایین آمدن نرخ دلار یا ارز مقرر دستمزد تعدیل نشود.

مواد اولیه صنایع فولادی را به موقع تامین کنید

مدیرعامل شرکت آریان فولاد در ادامه این نشست خبری به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ گفت و در خصوص مهمترین چالش های این صنعت گفت: عرضه قطره چکانی مواد اولیه موجب شده نتوانیم با ظرفیت کامل تولید کرده و صادرات نیز آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: حمایت نکردن سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور در خصوص صادرات محصولات فولادی با ارزش افزوده بیشتر از دیگر چالش‌های این صنعت است.

قاسمی بیان کرد: دو نرخی بودن ارز نیز تولیدکنندگان را با چالش های جدی مواجه کرده و بویژه در صادرات با مشتری مشکل داریم که باید به سمت تک نرخی شدن ارز برویم تا تکلیف همه روشن شود.

وی در خصوص ورود به بورس هم اظهارداشت: در سال آینده کارهای پذیرش بورس را انجام خواهیم داد تا وارد بورس شویم.

 

ارسال نظر