خبر

۱۴۰۱/۰۶/۱۴ - ۰۲:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۳۲۱

قیمت جدید رب گوجه اعلام شد

به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، حداکثر قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی ۴۵ هزار تومان تعیین شد. سید محمد میررضوی در گفت‌وگو با ایسنا، از تعیین قیمت جدید رب گوجه فرنگی بعد از چهار ماه خبر داد و گفت: تولیدکنندگان باید قیمت‌های جدید را در سامانه جامع تجارت با تعیین برند درج کنند تا با تایید سازمان حمایت، قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ نیز اعلام شود.  وی افزایش قیمت گوجه فرنگی و هزینه‌های تولید را دلیل افزایش قیمت رب گوجه عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رفت قیمت گوجه کاهش پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر با اینکه در زمان اوج تولید هستیم، قیمت گوجه در کارخانه کیلویی ۴۲۰۰ تومان است. البته درخواست سندیکا برای قیمت رب گوجه ۵۴ هزار تومان بود، اما قرار شد فعلا با دولت همکاری کنیم و قیمت ۴۵ هزار تومان تعیین شود. میررضوی درباره قیمت تن ماهی نیز گفت: برای تعیین قیمت جدید این محصول نیز در حال پیگیری هستیم. به ادعای وی، در حال حاضر واحدهای تن ماهی در حاشیه زیان هستند و تقریبا نیمه تعطیل شده‌اند. بیشتر خطوط با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت می‌کنند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که قیمت تن ماهی هر چه زودتر تعیین شود و مانند رب گوجه چندین ماه طول نکشد. به گفته وی، در حال حاضر قیمت ماده اولیه تن ماهی، یعنی ماهی آن به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده، در حالی که قیمت این محصول قبلا از ۳۵ هزار تومان بوده است.میانه مرداد ماه سندیکای کنسرو ایران از تعطیلی تولیدکنندگان رب و تن ماهی به دلیل بلاتکلیفی و ابلاغ نشدن قیمت‌های جدید در سال جاری خبر داده بود. حداکثر قیمت رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی پیش از این نزدیک به ۴۰ هزار تومان بود. همچنین حداکثر قیمت فعلی تن ماهی حدود ۳۵ هزار تومان است که سندیکا درخواست کرده برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان حداقل به‌طور موقت به ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

استاندارد: خط تولید تیبا همچنان متوقف است

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد گفت: خط تولید تیبا متوقف است و صرفا برای انجام تعهدات قبلی مجوز ورودی با پیوست فنی صادر می‌شود. مصطفی آجرلو، رییس روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در توئیتی در فضای مجازی اعلام کرد: خط تولید تیبا و تیبا ۲ همچنان متوقف است. در این پیام آمده است: خط تولید تیبا و تیبا ۲ همچنان متوقف است‌، صرفاً برای انجام تعهدات قبلی، با رفع عیوب و انجام شروط تعیین شده برای ثبت نام‌کنندگان و تا پایان تعهدات قبلی، مجوز ورودی با پیوست فنی صادر می‌شود‌.

انتقاد مناطق آزاد از اظهارات یک نماینده مجلس

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهارات یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص رواج بی‌حجابی در مناطق آزاد را رد کرد. به گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، اخیراً یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در اظهاراتی غیرکارشناسی و غیر مستند از سفارش آزادانه مشروبات الکی و رواج بی‌حجابی در مناطق آزاد صحبت کرده است؛ اظهاراتی که اگر از سر دلسوزی، واقعی و مستند باشد باید به مسوولان ذی‌ربط اطلاع داده شود و تیتر زرد رسانه‌ای در شأن یک نماینده ملت نیست و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، دفاع، تبیین و پاسخ به اظهارات غیرکارشناسی و شائبه برانگیز پیرامون خانواده بزرگ این مناطق اعم از سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی، شاغلین، ساکنان و بومیان آن را بر خود فرض می‌داند. مناطق آزاد کشور از همان ابتدا همواره یک ایهام را با خود حمل کرده‌اند، ایهامی که در پاسخ به یک پرسش عامیانه ایجاد می‌شود: آزاد از چه چیز؟ و پاسخی پر واضح که در عنوان کامل این مناطق نهفته است، یعنی «مناطق آزاد تجاری صنعتی»، مناطقی حراست‌شده که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع، خارج هستند و با بهره‌گیری از مزایایی مانند معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نبود تشریفات دست‌وپاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه کشور کمک می‌کنند. 

 

ارسال نظر