ویژه

۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۰۳:۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۰۷۳۴

قدردانی وزیر صمت از عملکرد فولاد مبارکه در تنظیم بازار، کاهش چشمگیر مصرف آب و تولید محصولات ویژه

در جریان بازدید فاطمی امین که از فولاد مبارکه صورت گرفت قدردانی وزیر صمت از عملکرد فولاد مبارکه در تنظیم بازار، کاهش چشمگیر مصرف آب و تولید محصولات ویژه وزیر صمت، در جریان سفر به استان اصفهان ضمن دیدار با مدیرعامل گروه فولاد مبارکه چند پروژه صنعتی در مجتمع فولاد سبا را افتتاح و از نزدیک از خطوط تولید این شرکت بازدید کرد. سیدرضا فاطمی‌امین در این آیین که جمعی از نمایندگان مردم اصفهان و شهرستان‌های لنجان و مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، پس از افتتاح واحدهای گاززدایی و کربن‌زدایی تحت خلأ  (V. O. D & V. D) و اسمز معکوس ثانویه (RO2) فولاد سبا و بازدید از فولاد مبارکه گفت: امروز به‌ پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان سختکوش فولاد مبارکه، از این مجموعه دیدن کردم. او عملکرد فولاد مبارکه در تنظیم بازار، کاهش چشمگیر مصرف آب و تولید محصولات ویژه را قابل‌ تقدیر دانست و با بیان اینکه در‌حال‌حاضر کشور ما، هم تولیدکننده و هم صادرکننده فولاد است، گفت: پیش‌ازاین زمانی که قصد تولید الکتروموتور را داشتیم، فولاد الکتریکی را از دیگر کشورها خریداری و وارد می‌کردیم که خوشبختانه فولاد مبارکه کشورمان را از واردات این محصولات خاص بی‌نیاز کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تثبیت قیمت انواع محصولات فولادی در بازارهای داخلی تصریح کرد: فولاد مبارکه با جبران کسری محصولات به‌خوبی توانست مدیریت بازار را نیز انجام دهد و در حفظ تعادل آن تأثیرگذار باشد که جای تقدیر دارد.او اظهار کرد: این شرکت در حوزه فناوری نیز اقدامات موثری انجام داده و علاوه‌بر‌این با سرمایه‌گذاری‌های درخور‌توجهی که انجام داده، مصرف آب واحدهای خود را نسبت به سایر تولیدکنندگان فولاد جهان به کمترین حد ممکن کاهش داده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از دغدغه‌های این وزارتخانه را دستیابی به توانمندی تولید فولادهای ویژه، نظیر فولادهای مورد نیاز صنعت تولید ترانسفورماتورها دانست و در همین زمینه خاطرنشان کرد: خوشبختانه فولاد مبارکه با تحقیق و به‌روزآوری دانش فنی و در ادامه نیز با اجرا و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های توسعه هدفمند، دغدغه این وزارتخانه و کشور را برطرف کرد.

4 دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری  به مرحله سوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی راه یافتند

چهار دانش‌آموز از چهارمحال‌وبختیاری در رشته‌های اقتصاد و مدیریت، سلول‌های بنیادی و علوم زمین به مرحله سوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشوری راه یافتند. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری، رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌و‌پرورش استان گفت: المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور در 13 عنوان فیزیک، سلول‌های بنیادی، شیمی، جغرافیا، علوم زمین، کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت، ریاضی، زیست‌شناسی، نجوم و اخترفیزیک، ادبی، تفکر و کار آفرینی و علوم فناوری نانو در دو مرحله به ترتیب از تاریخ 13 الی 18 بهمن 1400 و 14الی 20 اردیبهشت‌ماه در استان برگزار گردید. فاطمه رییسی افزود: در مرحله اول 1536 نفر به رقابت پرداختند که 167 نفر از دانش‌آموزان به مرحله دوم راه یافتند. رییسی به نتایج مرحله دوم مسابقات اشاره کرد و گفت در مجموع رقابت‌های مرحله دوم 4 نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله سوم راه پیدا کردند.  وی در ادامه به معرفی دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله سوم این رقابت‌ها پرداخت و گفت: دانش‌آموزان زهرا کریم‌زاده سورشجانی از دبیرستان پژوهش شهرکرد و آتنا مهرانفر از دبیرستان فرزانگان بروجن در رشته اقتصاد و مدیریت، نگار مقدس قهفرخی از دبیرستان فرزانگان شهرکرد در رشته سلول‌های بنیادی و مریم صفایی راد از دبیرستان پژوهش شهرکرد در رشته علوم زمین به ایستگاه سوم المپیادهای علمی کشور وارد شدند.

برگزاری اولین جلسه کارگروه انرژی و مدیریت سبز درسال 1401

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: در جلسه کارگروه انرژی و مدیریت سبز منطقه ساری بر لزوم فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در سطح ستاد منطقه، تاسیسات نفتی و نواحی تابعه تاکید شد . به گزارش روابط عمومی، سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در جلسه کارگروه انرژی و مدیریت سبز منطقه ساری که در تاریخ 1401/4/12 در سالن جلسات شرکت برگزار شد بر لزوم فرهنگ‌سازی و کاهش اتلاف منابع تاکید کرد و بیان داشت: مدیریت سبز در واقع به‌کارگیری موثر و کار آمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت مصرف انرژی است . سبحان رجب‌پور به استفاده بهینه و درست از امکانات و منابع اشاره و تاکید کرد: هدف از برگزاری کارگروه انرژی و مدیریت سبز رعایت الزامات و دستورالعمل‌ها در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی است . وی سرمایه‌های مادی را برشمرد و توضیح داد: پایش مصرف آب و انرژی در کل منطقه و بهینه‌سازی آن، ارایه پیشنهادهای جهت بهینه‌سازی مصرف از قبیل تعویض کولر‌های پنجره‌ای با کولر‌های اسپلیت، آموزش و فرهنگ‌سازی در جهت بهینه‌سازی از جمله موارد سرمایه‌های مادی است .

 

ارسال نظر