افتتاح 3 خوابگاه جدید دانشجویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام و تحویل به وزارت علوم

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۳:۳۹:۰۹
کد خبر: ۱۹۰۱۶۳
افتتاح 3 خوابگاه جدید دانشجویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام و تحویل به وزارت علوم

صبح دیروز در سالگرد شهادت دکتر چمران در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و همچنین با حضور پدر شهید احمدی‌روشن سه خوابگاه دانشجویی دخترانه در استان‌های خراسان‌شمالی، مرکزی و خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید و تحویل وزارت علوم شد. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: تاکنون ۱۰ خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد 15خرداد در سراسرکشور ساخته شده که این تعداد تا پایان سال به ۱۵ خوابگاه می‌رسد. عارف نوروزی افزود: ظرفیت این خوابگاه‌ها ۳۲۵۰ دانشجو و در ۷۴ هزارمترمربع بناشده که برای آنها درمجموع ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: پس از واگذاری بنیاد 15 خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام، سیاست ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت را با جدیت دنبال کردیم و درآینده برای تجهیز خوابگاه‌ها نیز اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای داریم.  سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: بنابر تأکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه ستاد اجرایی به بحث تشویق ازدواج و تسهیل فرزندآوری به خصوص برای دانشجویان، درکنار اقدامات تشویقی و ارایه تسهیلات برای زوج‌های دارای سه فرزند به بالا، در تکمیل خوابگاه‌ متأهلین دانشجویی هم به وزارت علوم کمک خواهیم کرد و سهم خودمان را دراین زمینه ادا می‌کنیم. نوروزی ادامه داد: معتقدیم هزینه کردن دربخش ایجاد عدالت آموزشی و تسهیل شرایط تحصیل فرزندان این سرزمین به ویژه در مناطق کم‌برخوردار، سرمایه‌گذاری درازمدت برای کشور است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز درادامه این مراسم با گرامیداشت سالگرد شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در هر زمینه‌ای کشور نیاز به کمک و مدد داشته ورود کرده است و این مدل از مدیریت جهادی در کشور منحصر به فرد و قابل الگوبرداری است. محمدعلی زلفی‌گل افزود: ساخت مأمن امن برای دانشجویان، سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب را افزایش می‌دهد و سرمایه‌گذاری برای آینده کشور محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: تأمین خوابگاه برای فرزندان این سرزمین، موجب دلگرمی و آرامش خانواده‌ها هم می‌شود ولذا ازضروری‌ترین مسائلی است که باید سایر نهادها و خیرین هم به این مسیر ورود کنند. وزیرعلوم تأکید کرد: در دانشگاه‌ها دو دیدگاه متضاد وجود دارد، یک دیدگاه می‌گوید که کار دانشگاه، علم‌آموزی است و نباید وارد مسائلی مانند تأمین خوابگاه وغذا و ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی شد. اما دیدگاه دیگر که ما به آن اعتقاد داریم، بر این اساس استوار است که باید با کمک خیرین و نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام برای دانشجویان امکانات رفاهی فراهم کرد تا آنها با آرامش و فکر آسوده به کسب علم بپردازند . وی افزود: در همه جای کشور می‌بایست امکانات آموزشی به نحوی عادلانه تقسیم شود و همان فرصتی که افراد در شهرهای بزرگ دارند در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردارهم داشته باشند. 

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد نیز دراین مراسم درخصوص 3 خوابگاه جدید افتتاح شده گفت: در ادامه نهضت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور در قالب «طرح ملی خورشید» این سه خوابگاه دانشجویی دخترانه را در دانشگاه‌های بیرجند، اراک و بجنورد با ظرفیت ۶۵۲ دانشجو، متراژ زیربنای ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال احداث و برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دادیم.حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: با سه خوابگاهی که امروز افتتاح می‌شود تعداد خوابگاه‌های تحویلی بنیاد به 10 خوابگاه با ظرفیت 2330 نفر، زیر بنای 51 هزار متر مربع و سرمایه به روز شده 407 میلیارد تومان می‌رسد که در عرصه خوابگاه‌سازی اتفاقی کم‌نظیر است. وی ادامه داد: این خوابگاه‌ها با بهره‌گیری از مدرن‌ترین استانداردهای فنی طراحی و ساخت خوابگاه چه از لحاظ طراحی سازه‌ای و معماری و همچنین طراحی فضاهای داخلی و سرانه‌های مربوطه شامل امکاناتی همچون اتاق مطالعه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، سالن رایانه، آشپزخانه، بهداری، اتاق مهمان و سالن ملاقات جهت رفاه و بهره‌برداری دانشجویان احداث می‌شوند. در ادامه این مراسم با حضور پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن و درارتباطی ویدئوکنفرانسی با سه دانشگاه بیرجند، بروجرد و اراک، سه خوابگاه جدید رسما افتتاح شدند.

 

ارسال نظر