ویژه

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۰۲:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۸۸۴۳۲

در مناطق محروم و روستایی

سراسر کشور صورت می‌گیرد؛  اجرای 10 هزار طرح عمرانی برکت در سال 1401 

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری 10 هزار طرح عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم اجرا می‌کند. مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر و در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه عمرانی گفت: امسال تکمیل و ساخت 10 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور در دستور کار داریم که تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری کامل خواهند رسید. محمد ترکمانه در تشریح جزییات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار داشت: 10 هزار پروژه در دستور کار شامل بیش از 8 هزار واحد مسکونی محرومان، 200 مدرسه، 200 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، 700 طرح آبرسانی، احیای 600 رشته قنات و 30 مرکز بهداشتی و درمانی می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: این طرح‌ها در 31 استان کشور اجرا می‌شود و 4 هزار و 500 روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.  ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه عمرانی بیان کرد: بنیاد نسبت به ساخت و تکمیل 58 هزار و 700 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، 48 هزار و 800 طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

وی افزود: مجموع سهم بنیاد برکت برای 58 هزار و 700 پروژه عمرانی و زیربنایی تعهد شده بالغ بر 28 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 20 هزار و 500 ملیارد ریال آن پرداخت شده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد علاوه بر راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

 

تاکید مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: 

از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد ریزش شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان خودداری شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فعالان اجتماعی، اصفهان دوستان و رسانه‌ها خواست از انعکاس اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد ریزش شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان خودداری کنند. 

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه اظهارنظرهای غیرکارشناسی موجب نگرانی افکار عمومی می‌شود خواستار تشکیل گروه کارشناسی برای بررسی دقیق علل ریزش شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان شد. 

وی به وقوع ریزش شبکه فاضلاب در خیابان‌های آپادانا و حکیم نظامی شهر اصفهان در فروردین ماه امسال اشاره کرد و از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خواست گروهی شامل متخصصان، استادان دانشگاه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان تشکیل داده تا این موضوع را به‌طور کامل رصد کرده و علت دقیق ریزش شبکه‌های فاضلاب را مشخص سازند.  معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان نیز در این نشست علت اصلی وقوع حوادث شبکه فاضلاب را قدمت زیاد و فرسودگی لوله‌ها عنوان کرد و گفت: از سال 1340 تاکنون بیش از 3 هزار و 900 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اصفهان اجراء شده است که عمر برخی از قسمت‌های آن به بیش از 55 سال می‌رسد. امیر حسین حکمتیان به ریزش شبکه فاضلاب خیابان مشتاق در سال1375 اشاره کرد و اظهار داشت: در آن سال به رغم جاری بودن رودخانه زاینده رود، شاهد ریزش شبکه فاضلاب در خیابان مشتاق بودیم، بنابراین فرونشست زمین که ناشی از خشکسالی است نمی‌تواند علت اصلی وقوع حوادث شبکه فاضلاب در شهر اصفهان باشد.  معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان با بیان اینکه فرسودگی شبکه علت اصلی وقوع حوادث به شمار می‌آید اعلام کرد: راهکار اصلی مقابله با ریزش شبکه فاضلاب در استان اصفهان بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده فاضلاب است.

 

ارسال نظر