ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۰۰:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۱۵۶

ایجاد ۹ هزار شغل برکت  در حوزه گیاهان دارویی

تعداد مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تولید گیاهان دارویی تا پایان امسال به ۹ هزار شغل می‌رسد. مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: تعداد طرح‌های بنیاد در حوزه تولید و پرورش گیاهان دارویی تا پایان سال جاری به ۳ هزار طرح می‌رسد که ایجاد اشتغال برای ۹ هزار نفر را به دنبال دارد. محمد ترکمانه ادامه داد: این ۳ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۲۳۲ شهرستان و ۸۳۵ روستای سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تا به امروز یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی با حجم کل سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است و تا پایان امسال یک‌هزار و ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. ترکمانه در تشریح جزییات طرح‌های اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و سردسیری و گرمسیری است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی بیشترین سهم را از طرح‌های این بنیاد در حوزه پرورش گیاهان دارویی به خود اختصاص می‌دهند.

از اول دی ماه 1400  طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی به صورت کامل اجرا می‌شود

مطابق الزامات قانونی و تمهیدات اعمال شده در سنوات اخیر در راستای پیاده‌سازی طرح ملی نسخه الکترونیک، از ابتدای دی ماه 1400 تمامی خدمات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، از اجرای کامل نسخه‌نویسی الکترونیکی از اول دی ماه 1400 خبر داد و گفت: پیاده‌سازی طرح ملی نسخه الکترونیک به عنوان بخشی از پروژه بزرگ خدمات الکترونیک سلامت، از ابتدای دی ماه 1400 انجام و پذیرش نسخ غیر الکترونیکی که بعد از تاریخ یاد شده تجویز شده باشند، به جهت مغایرت‌های قانونی امکان پذیر نخواهد بود. همچنین هرگونه پذیرش، محاسبه و پرداخت هزینه نسخ پزشکان، دارو و پاراکلینیک، تنها به صورت الکترونیک مجاز می‌باشد.

دکتر فرنوش سیاحی اظهار داشت: اجرای طرح نسخه الکترونیک از سال ۹۵ در کشور آغاز شده است و طی دو سال اخیر، رواج بیشتری یافته و اکنون به مصوبه‌ای لازم‌الاجرا تبدیل شده است. از اول دی ماه سال 1400 انجام آن طبق قانون بودجه کل کشور و بر اساس مصوبات مجلس محترم، اجباری است و تمام پزشکان و مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، ملزم به استفاده از این سیستم و ثبت نسخه الکترونیک هستند.

ضرورت توجه به اجرای کارهای فرهنگی، محتوایی اصیل و واقعی در صنعت برق

مسوول امور فرهنگی و دینی شرکت توانیر در مراسم معارفه مسوول جدید امور فرهنگی شرکت توزیع برق مازندران و نشست فصلی ائمه جماعات این شرکت که با حضور مدیرعامل، معاونین، ائمه جماعات و رابطین فرهنگی امورها برگزار شد گفت: مسوولان فرهنگی می‌بایست در نگاه به کارهای محتوایی؛ اصیل و واقعی در حوزه فرهنگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هست تمام همت خود را به‌کار گیرند . حجت‌الاسلام والمسلمین کاکاوند اهداف فعالیت‌های فرهنگی و دینی را تشریح و گسترش فرهنگ دینی و نهادینه نمودن ارزش‌ها و باورهای اسلامی، نظام دهی، هماهنگی و ایجاد انسجام درفعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و دینی در تمامی شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو، ارزیابی و آسیب‌شناسی و فرهنگی و تبلیغی و تلاش در جهت کاستن آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی، مقابله فرهنگی با جریانهای انحرافی و تهاجم فرهنگی، ترویج نهادها و فرامین و ارزش‌های اسلامی در تمام فعالیت‌های اداری، ارتقای اثر بخشی و افزایش کارایی و خلاقیت در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و افزایش جلب مشارکت کارکنان و خانواده آنها در این برنامه‌های از اهداف فعالیت‌های فرهنگی و دینی مجموعه صنعت برق بر شمرد.

دریافت لوح برتر دومین جشنواره ملی صد واحد مشتری‌مدار  از سوی شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزارش روابط عمومی، شرکت پالایش نفت اصفهان در دومین جشنواره ملی یکصد واحد مشتری مدار که با تمرکز بر نیروی انسانی با هدف تولید انبوه کالا و خدمات و با حضور برترین‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، موفق شد، لوح مشتری مدار برتر را به خود اختصاص دهد. رییس بازاریابی وفروش شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: این شرکت بر اساس رأی هیات داوران و به دلیل توجه و تأکید بر مشتری مداری به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول مدیریتی و توجه به جلب رضایت مشتریان با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی با کسب امتیاز بالا در ارزیابی‌های تخصصی اجرا شده، موفق به کسب عنوان واحد مشتری مدار برتر شده است.

 

ارسال نظر