خبر

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۴:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۵۶۶

آخرین وضعیت بازگشت پول‌های بلوکه در عراق

ایلنا |رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در مورد نحوه بازگشت پول، وزارت نیرو باید با مسوولان عراقی مذاکره کرده و به نتیجه برسد. با این حال وزارت نیرو کالا در برابر پول وارد نمی‌کند بلکه خود پول را می‌خواهد. آنچه که مهم است این است که وزارت نیرو به پول خود خواهد رسید. میزان پول‌های ایران در عراق بین 5 تا 7 میلیارد دلار است که کل گاز فروخته شده به این کشور توسط وزارت نیرو نیز به صورت دلاری بوده است.یحیی آل اسحاق در مورد آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق اظهار کرد: ما یک میزان پول از عراق طلبکار هستیم که به دلیل شرایطی که داشت در بازپرداخت آن تاخیر کرده بود. به نظر می‌رسد شرایط این کشور کمی آزادتر شده، از طرف دیگر مذاکرات انجام شده بین دو کشور درحال نتیجه‌گیری است. بنابراین عراق بخش زیادی از پول‌های ایران در این کشور را پرداخت خواهد کرد.وی افزود: عراقی‌ها مشکل مالی داشتند و علاوه بر این فشارهای امریکا هم وجود داشت که مانع از بازپرداخت این پول‌ها می‌شد. فشارهای سیاسی هم کاهش یافته و در مجموع شرایط این کشور به شکلی شده که می‌توانند بخشی از پول‌های ایران را بپردازند.رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در مورد نحوه بازگشت پول، وزارت نیرو باید با مسوولان عراقی مذاکره کرده و به نتیجه برسد. با این حال وزارت نیرو کالا در برابر پول وارد نمی‌کند بلکه خود پول را می‌خواهد. آنچه مهم است این است که وزارت نیرو به پول خود خواهد رسید. میزان پول‌های ایران در عراق بین 5 تا 7 میلیارد دلار است که کل گاز فروخته شده به این کشور توسط وزارت نیرو نیز به صورت دلاری بوده است.

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت صیفی‌جات

ایسنا| رییس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت صیفی و سبزی در آذرماه خبر داد. مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سبزی و صیفی نسبت به آبان ماه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است، گفت: این کاهش قیمت شامل محصولاتی چون فلفل، هویج، بادمجان، کلم، گل‌کلم، کاهو، کاهو پیچ، چغندر و شلغم می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گوجه فرنگی ارزان نشده است؟ گفت: عرضه گوجه فرنگی کم شده است، زیرا سرما و بارندگی داشتیم. از طرفی در بخش گوجه فرنگی‌های گلخانه صادرات هم انجام می‌شود و به دلیل افزایش نرخ دلار کشاورزان بیشتر به صادرات علاقه‌مند هستند. همه این موارد قیمت گوجه را بالا برده است. رییس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن گوجه‌های جنوب حتما کاهش قیمت خواهیم داشت.


 

ارسال نظر