ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۲:۴۶:۴۴
کد خبر: ۱۸۴۵۱۸

اصلاح الگوی مصرف گاز ضرورتی که نیازمند توجه است

سرپرست شرکت گاز استان مازندران گفت: مشترکین گاز طبیعی باید بدانند در ایام پرمصرف سال شبکه انتقال گاز کشور به عنوان یک مخزنی که ساعت‌های طولانی بتواند اوج مصرف را تحمل کند امکان پذیر نیست و در زمان اوج مصرف، شبکه انتقال کشور دچار افت فشار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، «مقدم بیگلریان» سرپرست شرکت گاز مازندران در برنامه تلویزیونی آژیر زرد، با تاکید بر بحث مصرف بهینه گفت: درست است که ما منابع عظیم شناخته شده گاز را داریم و ایران رتبه دوم بعد از روسیه را دارد اما طبق اعلام سازمان اوپک، سرانه تقاضای مصرف گاز کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا 6/7 درصد است که با توجه به اینکه جمعیت ما 1/1 دنیا است مفهومش این است که ما 6 برابر متوسط جهانی گاز مصرف می‌کنیم که پیام مهمی دارد. وی افزود: در بحث اصلاح الگوی مصرف توجه به زیرساخت‌ها و رعایت مقررات ملی ساختمان‌ها در کنار استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد و با راندمان بالا ضرورت دارد.

پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در فولاد مبارکه

پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در شرکت فولاد مبارکه با تکیه‌بر دانش فنی و توانمندی‌های نیروهای متخصص داخلی عملیاتی شد. حمید خلجی سرپرست تعمیرات حمل و فراوری سرباره شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد درخصوص اجرای پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره اظهار کرد: پاتیل‌بر خودروی سنگینی است که پاتیل‌های ذوب و سرباره را از کوره‌های هشت‌گانه فولادسازی به حوضچه‌های سرباره منتقل می‌کند. وی افزود: بالک‌های پاتیل‌بر یکی از قطعات مهم و استراتژیک و درعین‌حال پرمصرف پاتیل‌برها محسوب می‌شوند که سالانه تعداد ۱۸ عدد از این بالک‌ها به دلیل از شکل‌افتادگی ناشی از فشار وارده از طرف پاتیل به بالک‌ها باید تعویض شوند. سرپرست تعمیرات حمل و فراوری سرباره شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در فولاد مبارکه، میزان نیاز به تعویض و مصرف قطعات (بالک‌های پاتیل‌بر) به نصف کاهش می‌یابد که مهم‌ترین دستاورد این پروژه در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، صرفه‌جویی سالانه ۳۰ میلیارد ریال است.

تهیه وام از بانک شهر با همکاری بانک مرکزی برای اورهال قطارها

امیدوارم با تامین اعتبار و دریافت تسهیلات نفس‌های به شماره افتاده ناوگان مترو جانی دوباره بگیرد. نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: تمام تمرکز خود را برای بهبود شرایط مسافران شهر زیر زمینی گذاشته‌ایم و امیدوارم مشکلات کمبود واگن و عقب افتادگی‌های اورهال قطارها با تامین اعتبار و دریافت تسهیلات جانی دوباره به ناوگان متروی تهران ببخشد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه؛ مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه در حال حاضر جهت بهبود شرایط باید هرچه زودتر فکری برای اورهال کردن قطار‌ها و افزایش ناوگان در شهر زیرزمینی انجام شود افزود: همزمان در حال شناسایی دقیق میزان قطعات مورد نیاز تامین منابع مالی برای اورهال کردن قطارها هستیم. وی تصریح کرد: از قبل نیز آمار مورد نیاز در خصوص اورهال کردن قطارها ارایه شده است اما می‌خواهیم با اطلاعات دقیق‌تر در خصوص تعداد قطعات برای رفع این مشکلات طبق نیاز خطوط اقدام کنیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: ما می‌دانیم که منابع بانکی کشور با مشکل روبروست، اما با همکاری بانک مرکزی در حال تهیه وام از بانک شهر هستیم و امیدواریم با نهایی شدن این وام به تعهدات خود به پیمانکاران عمل کنیم و کار اورهال کردن قطارهای مترو را هم سرعت بیشتر بدهیم. 

 

ارسال نظر