جزییات واردات واکسن در هشت ماه

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۷۲۳

تعادل  | بررسی آمار‌های گمرک ایران نشان می‌دهد، تاکنون بیش از ۷۹ میلیون دوز واکسن از گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص شده است. بنابر آمار اعلامی از سوی گمرک ایران، از ۱۵ بهمن ۹۹ تا هفتم مهر سال جاری ۶۰ محموله واکسن کووید-۱۹ از طریق فرودگاه امام‌خمینی وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به‌طور حمل یکسره شبانه روزی و از پای پرواز به‌طور مستقیم تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

ریز واردات ماهانه

آمار اعلامی از سوی معاون فنی گمرک بیانگر این است که روز پنجشنبه هشتم مهرماه با ورود شصتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۹ میلیون دز گذشت. به گفته مهرداد جمال ارونقی، ۶ میلیون دز واکسن وارداتی کرونا در روز پنجشنبه، سی و ششمین محموله واکسن چینی سینوفارم بود. این محموله شمار واکسن‌ها را به ۷۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۶ دز رساند. آمارها بیانگر این است که در بازه زمانی یاد شده، ۷۹ میلیون دوز واکسن از کشور‌های «چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، اتریش و هند» وارد ایران شده است

ریز جزییات آمار اعلامی نشان می‌دهد تا هشتم مهرماه، ۷۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۶۰ دُز واکسن در ۶۰ مرحله وارد ایران شده که در فاصله مرداد تا هشتم مهرماه ۸۳ درصد واکسن‌ها وارد کشور شده است که این آمار برای شهریور و مهر به ۶۶ درصد می‌رسد.

همچنین 8 درصد در تیرماه، یک درصد خرداد، 5 درصد اردیبهشت، 2 درصد فروردین ماه سال جاری وارد شده است. اما آمارهای ارایه شده حاکی از این است که در سال گذشته یک درصد در اسفندماه و کمتر از یک درصد نیز در بهمن ماه واکسن کرونا وارد کشور شده است. 

بررسی جزییات واردات واکسن کرونا در بازه زمانی یاد شده، حاکی از این است که بیشترین میزان مربوط به سینوفارم از چین با ۶۹ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دُز در ۳۶ مرحله است. همچنین از چین یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن آسترازنکا (کووکس) به ایران وارد شده است. در همین حال جدول واردات واکسن کرونا بیانگر این است که از روسیه تاکنون ۱۵ محموله وارد شده که یک میلیون و ۳۷۰ هزار دُز اسپوتنیک و ۹۶۳ هزار دُز آسترازنکا بوده است. 

از ژاپن نیز دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دُز در سه محموله آسترازنکا و از کره جنوبی یک محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دُزی (کووکس) وارد کشور شده است. از ایتالیا نیز یک میلیون و ۴۵۲ هزار دُز (کووکس) و از اتریش ۶۵۰هزار دُز آسترازنکا به ایران وارد شده است. هند هم فقط یک محموله ۱۲۵ هزار دُزی واکسن بهارات به ایران ارسال داشته است.

تحلیل داده‌های واردات واکسن بیانگر این است که ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در شهریورماه وارد کشور شد و از اول مهر ماه تاکنون۱۹ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. 

Taadol-07-new-3

 

Taadol-07-new-2

ارسال نظر