ویژه

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۰۹۰

فعالیت بنیاد برکت  در 115 روستای استان تهران 

11 هزار شغل برکت  برای امسال تهرانی‌ها

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد 11 هزار شغل در استان تهران را برای سال جاری در دستور کار دارد. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: برای سال جاری راه‌اندازی 3 هزار و 530 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان تهران در دستور کار داریم که ایجاد نزدیک به 11 هزار فرصت شغلی را در این مناطق به دنبال خواهد داشت. مرتضی نیازی اظهار داشت: از این تعداد، تا به امروز 500 طرح در استان تهران به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای یک‌هزار و 500 متقاضی شده است. وی درباره مناطق تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان تهران هم توضیح داد: 115 روستا و تمامی شهرستان‌های استان به غیر از لواسانات زیر چتر اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد برای راه‌اندازی 3 هزار و 530 طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده در استان تهران، 4 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است. نیازی درباره فعالیت‌های گذشته بنیاد برکت در استان تهران در حوزه اشتغال‌زایی گفت: بنیاد تا پایان سال 99 اقدام به راه‌‍اندازی بیش از 2 هزار و 700 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم استان کرده که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیش از 8 هزار نفر شده است.

به‌زودی ماشین‌آلات  کشاورزی پلاک شده  سوخت دریافت می‌کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: دارندگان ادوات کشاورزی برای دریافت پلاک با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به ادارات جهاد کشاورزی و پلیس راهور مراجعه فرمایند تا از دریافت سوخت به موقع بهره مند شوند . سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در جلسه ویدئوکنفرانس که با موضوع تامین و توزیع به موقع سوخت مورد نیاز در سامانه سدف در تاریخ 12/5/1400 به میزبانی این شرکت برگزار شد، بیان کرد: دارندگان ماشین‌آلات کشاورزی برای پلاک‌گذاری می‌باید در مرحله اول به جهاد کشاورزی محل سکونت خود و پلیس راهور مراجعه نموده و ثبت نام نمایند و بعد از بیمه این ماشین‌آلات و انجام فرآیند تعریف شده پلاک‌گذاری انجام خواهد شد . سبحان رجب‌پور در این جلسه که با حضور متولیان جهاد کشاورزی، پلیس راهور، اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد از انجام موفق این طرح در برخی مناطق کشور گفت و اظهار کرد: عدم استقبال برخی از دارندگان ادوات کشاورزی در مازندران از این طرح به دلیل هزینه‌های بالای بیمه و درآمد پایین برخی مالکین می‌باشد که لازم است با بررسی بیشترو رفع موانع از سوی ادارات متولی، دارندگان ماشین آلات کشاورزی از این خدمات بهره مند شوند .

امضای تفاهم‌نامه آبرسانی پایدار به عشایر میان آبفا و اداره کل امور عشایر استان اصفهان

تفاهم‌نامه مشارکت در ایجاد و تکمیل تاسیسات آبرسانی مجتمع روستایی دولت‌آباد و مناطق عشایرنشین کوگانک شهرستان چادگان به امضای مدیران ارشد آبفا و اداره کل امور عشایر استان اصفهان رسید. این تفاهم نامه را روز چهارشنبه سیزدهم مرداد ماه جاری هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه با صرف هزینه‌ای بالغ بر 72 میلیارد ریال و اجرای 33 هزار و 500 متر خط انتقال با قطرهای مختلف، احداث یک مخزن بتونی با ظرفیت 100 متر مکعب، یک مخزن 20 متر مکعبی کامپوزیتی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه، آب شرب پایدار جمعیتی بالغ بر 1420 نفر از عشایر و روستاییان مناطق کوگانک و مجتمع‌های آبرسانی روستایی 

دولت آباد‌ها، خرسانک‌ها و حرمانک‌ها در شهرستان چادگان تامین می‌شود. این طرح قرار است در مدت سه سال و با مشارکت 68 درصدی شرکت آب و فاضلاب و 32 درصدی اداره کل امور عشایر استان اصفهان اجرا شود . یکی از دغدغه‌های آبفای اصفهان چگونگی خدمات رسانی مطلوب به عشایر زحمتکش در استان است. آبفای استان اصفهان در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان و جرقویه که سکونتگاه عشایر است، زیرساخت‌های لازم را برای دسترسی این قشر مولد اقتصادی به آب شرب سالم و بهداشتی در دستور کار قرار داده است .

احداث ایستگاه حفاظت  کاتدیک خط 40 اینچ سراسری اول

در محدوده خطوط لوله رشت

محی‌الدین مفخمی سرپرست منطقه 9 با اعلام این خبر اظهار کرد: ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک در راستای حفاظت از لوله‌ها و تاسیسات و جلوگیری از خوردگی خطوط و به منظور بهره‌برداری ایمن از شبکه انتقال گاز نقش بسیار مهمی دارد. وی افزود: ایستگاه حفاظت کاتدیک خط 40 اینچ سراسری اول شهرک صنعتی صومعه سرا در محدوده مرکز بهره‌برداری رشت با رویکرد بهینه‌سازی ایستگاه‌هایی که از سرویس خارج شده بود، توسط همکاران منطقه طراحی و احداث شد. سرپرست منطقه ضمن قدردانی از همکاران منطقه خاطرنشان کرد: در محدوده مرکز بهره‌برداری رشت 23 ایستگاه حفاظت کاتدیک وجود دارد که با توجه قدمت خط لوله سراسری اول و اهمیت این خط در انتقال گاز به شبکه شمال کشور وضرورت حفاظت از این خط، ایجاد و احداث ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک و پایش مستمر سیستم حفاظت کاتدیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

 

ارسال نظر