ویژه

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۴۸

با حمایت ویژه فولاد مبارکه

تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 میان فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور میان شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا و با حمایت ویژه شرکت فولاد مبارکه به امضا رسید. به گزارش خبرنگار فولاد، در آیین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور، سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولادمبارکه، سید مهدی ابطحی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، رسول سراییان، مدیرعامل شرکت ایریسا، احمدرضا تابش، رییس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی و جمعی از اساتید و مدیران شرکت ایریسا و شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند.  سید مهدی ابطحی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، در این مراسم اظهار کرد: امروز ورود به نسل چهارم دوراهی بودن و نبودن است و اساسا رقابت‌پذیری، تغییر فضای کار و ماموریت‌ها نشان می‌دهد که در مسیر پیش رو خواهیم بود یا حذف شدنی هستیم.

 جلسه مشترک مدیران عامل شرکت مترو و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

در راستای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت جلسه مشترکی بین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران حومه و مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد.  به گزارش مدیریت ارتباطات امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ جلسه مشترک علی عبداله پور نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه و علی مبینی دهکردی مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد.  در ابتدای این جلسه عبداله‌پور ضمن تشکر از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به دلیل کمکی که در ازای صرفه جویی مصرف سوخت ناشی از جابه‌جایی شهروندان پایتخت به وسیله مترو به این شرکت شده است گزارشی از روند اجرای قرارداد با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و ورود ناوگان جدید ناشی از این قرارداد و مسافران جابه‌جا شده در نتیجه ورود ناوگان جدید ارایه کرد. وی گفت: از آغاز این قرارداد تاکنون ۱۵ گزارش فصلی مربوط به عملکرد شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در جهت صرفه‌جویی سوخت حاصل از جابه‌جایی مسافران به شرکت بهینه‌سازی ارسال شده که از این محل تا پایان سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیون دلار عملکرد قطعی محاسبه و پرداخت شده است. همچنین پیشنهاداتی از طرف شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه جهت همکاری بیشتر دو شرکت به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش بیشتر سهم مترو از جابه‌جایی مسافر در شهر تهران ارایه شد. مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز ضمن تاکید بر نقش حمل و نقل عمومی در صرفه جویی مصرف سوخت گفت: شرکت بهینه‌سازی از هر گونه پیشنهادی که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود، حمایت می‌کند.

مبینی دهکردی تصریح کرد: با انجام مطالعات بیشتر در سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت، می‌بایست شهرداری تهران برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل شهر تهران خصوصا مترو را انجام دهد. وی گفت: با استفاده هرچه بیشتر شهروندان از مترو ضمن کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌توان گام‌های مهمی در افزایش صرفه‌جویی مصرف سوخت نیز برداشت. مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت خاطرنشان کرد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت آماده است در چارچوب قوانین موجود در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر کمک لازم را به متروی تهران و کلان‌شهرها ادامه دهد.

 

ارسال نظر