خبرخوان

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۹۰

وعده یک مقام مسوول درباره قیمت مرغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران کاهش قیمت مرغ را منوط به عرضه بیشتر در میدان بهمن و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد. حشمت‌الله عسگری در جلسه تنظیم بازار استان تهران با اشاره به تولید مرغ استان تهران اظهار داشت: ۸ درصد مرغ استان تهران، توسط خود استان و ۹۲ درصد دیگر از سایر استان‌های دیگر تامین می‌شود و متاسفانه مرغی که از استان‌های دیگر وصول می‌شود، بالاتر از قیمت مصوب است؛ اگر مرغ وصول شده از استان‌های دیگر، در استان تهران تحویل گرفته نشود به استان‌های دیگر فرستاده و باعث افزایش قیمت می‌شود.

 وی سپس گفت: برخی استان‌ها نا به جا، مرغ را بالاتر از نرخ مصوب قیمت‌گذاری کرده‌اند که این خود آشکارا تخلف است و حدود اختیارات تنظیم بازار استانی نیست؛ همراهی نکردن استان‌های دیگر در رعایت قیمت مصوب مرغ باعث بروز مشکلاتی در استان تهران می‌شود و لذا با توجه به اینکه تامین مرغ کافی در استان تهران نسبت به مرغ با قیمت‌های پراکنده اولویت دارد. بنابراین مجبوریم که مرغ‌ها را با هر قیمتی تحویل بگیریم. وی افزود: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و برنامه حملی که بزودی تهیه می‌شود از طریق استانداری تهران هماهنگی‌های لازم جهت حمل مرغ‌ها از استان مبدا به مقصد میدان بهمن انجام می‌شود؛ معتقدیم اگر قیمت مرغ در میدان بهمن تعدیل شود، قیمت مرغ در سطح کشور تعدیل می‌شود. عسگری با اشاره به آشفتگی قیمت مرغ در ۶ ماهه گذشته افزود: مشکل تولید مرغ در استان تهران نداریم و تنها مشکل اختلاف نظر میان ستاد تنظیم بازار کشور و اتحادیه مرغداران کشور است که اتحادیه مرغداران اظهار می‌کنند قیمت مصوب بسیار کم است و ستاد تنظیم بازار کشور، این مساله را نمی‌پذیرد.

آخرین وضعیت واردات دارو و تجهیزات پزشکی

ایسنا | در ۱۰ ماهه اول امسال بیش از ۱.۳ میلیارد دلار دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی وارد شده است. بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود و هر ساله دولت منابعی را برای تخصیص ارز به این بخش و چند قلم دیگر کالای اساسی با نرخ ترجیحی اختصاص می‌دهد. این در حالی است که بررسی وضعیت واردات در ۱۰ ماه اول نشان می‌دهد که کل واردات کالاهای اساسی در این مدت ۱۹.۷ میلیون تن به ارزش ۹.۸ میلیارد دلار بوده است که ۱۲.۴ هزار تن آن به دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص داشته است. ارزش واردات دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در این دوره به بیش از ۱.۳۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. البته در کنار داروهای انسانی، داروهای دامی ضروری نیز در این مدت وارد شده که حدود ۴۰۳ تن به ارزش ۵۳ میلیون دلار بوده است. تغییر مبنای ارزی و حذف ارز ترجیحی یکی از مباحث پر چالش در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود که مجلس تاکید داشت که ارز ۴۲۰۰ تومان از کالاهای اساسی حذف شود اما در نهایت با اصلاحاتی که در لایحه بودجه صورت گرفت تخصیص ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی و به ویژه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز همچنان ادامه خواهد یافت. تعرفه گمرکی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی، کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات نیز همچنان با نرخ ترجیحی اعمال خواهد شد.

تبادل کالا در مرز دوغارون از سر گرفته می‌شود

سخنگوی گمرک گفت: بعد از اعلام آمادگی گمرک ایران برای ارسال کالاهای فسادپذیر و همراهی گمرک افغانستان اولین محموله کالاهای فسادپذیر از گمرک «دوغارون» خراسان رضوی خارج و وارد گمرک «اسلام قلعه» افغانستان شد. به گفته سید روح‌الله لطیفی، حدود ۳۰ کامیون کالای صادراتی فسادپذیر که عمدتا میوه و سبزیجات است، بعدازظهر روز گذشته وارد خاک افغانستان و گمرک «اسلام قلعه» این کشور شدند. وی افزود: کارکنان گمرک «اسلام قلعه افغانستان» مستقر شدند و یکی از باسکول‌های این گمرک نیز برای انجام توزین محموله‌های تجاری فعال شده است . لطیفی تاکید کرد: گمرک ایران آمادگی دارد به شرط آمادگی و پذیرش گمرک افغانستان در «اسلام قلعه» تشریفات گمرکی کالاهای سریع الفساد و سایر محموله‌های صادراتی و ترانزیتی برای ورود به افغانستان انجام دهد. سخنگوی گمرک افزود: بعد از حریق گسترده در این گمرک، اولین محموله‌های تجاری از بازارچه مرزی، منطقه ویژه و گمرک «دوغارون» خراسان رضوی به افغانستان ارسال شد.

جزئیات پرداخت تسهیلات رونق تولید در 10 ماه

شاتا|در 10 ماهه امسال بیش از 101 هزار و 941 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی و در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است. بر اساس آمار ارایه شده از سوی دفتر آمار و فرآوری داده‌های معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، این میزان تسهیلات به 3 هزار و 439 بنگاه و طرح در 10 ماهه امسال پرداخت شده است. بر این اساس در 10 ماهه امسال 13 هزار و 446 بنگاه تولیدی و طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده بودند. پراکندگی پرداخت این تسهیلات در ۳۱ استان کشور و مناطق آزاد بوده است. در این بازه زمانی همچنین 7 هزار و 845 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از 319 هزار و 976 میلیارد ریال تسهیلات انجام شده است.

 

ارسال نظر