اخبار

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۶۲

تحویل تعهدات معوق  در ۲ ماه آینده 

ایلنا| مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به میزان ارزش صادرات ایران‌خودرو و برنامه صادرات این مجموعه برای سال آینده اظهار داشت: در سال جاری تاکنون 5 میلیون دلار صادرات داشتیم و برای سال آینده پیش بینی شده که 7 هزار و 500 دستگاه خودرو صادرات داشته باشیم.مقیمی افزود: با توجه به افزایش تولید خودرو و محصولات در مجموعه ایران‌خودرو، افزایش صادرات بیش از اعداد و ارقام پیش‌بینی شده برای سال آینده را در دستور کار داریم. افزایش صادرات هم در بخش قطعه و هم محصولات را در برنامه داریم و ارسال CKD برای تبدیل این قطعات به خودرو در مقاصد صادراتی جزو برنامه‌های ایران‌خودرو است. مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به تحویل تعهدات معوق گفت: مشتریان هیچ نگرانی از بابت تحویل خودرو نداشته نباشند. در بحث فروش فوق‌العاده هیچ تعهد معوقی نداریم و در بحث معوقات باقی مانده هم تمام تلاش این است در آینده نزدیک سفارشات را تحویل دهیم. امسال توانستیم میزان 200 هزار دستگاه معوق را به 18 هزار دستگاه برسانیم.وی با اشاره به نگرانی مردم از اینکه سفارشات و تعهدات مربوط به آنها به صادرات برسد، تاکید کرد: روندی را در پیش گرفته‌ایم که با افزایش صادرات، هیچ تعللی در انجام تعهدات داخلی نداشته باشیم.مقیمی تاکید کرد: این وعده رابه مردم عزیز می‌دهم تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی از تعهدات معوق به‌ جز CKDها را تحویل دهیم و متقاضیان خودروها با قطعات داخلی نگران نباشند. به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اعتبار نام و نشان ایران‌خودرو را به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه سازنده خورو در کشور به جایگاه واقعی برسانیم واین جایگاه را ارتقا دهیم.

قاچاق خروجی انسولین تکذیب  شد

فارس |رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه قاچاق خروجی انسولین وجود ندارد، گفت: قاچاق خروجی انسولین بسیار کم و به ندرت اتفاق می‌افتد.علی مویدی خرم آبادی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه از سال 81 که ستاد مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شد، گفت: تا سال 92 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشتیم و خلأ قانونی داشتیم و به لحاظ خلأ قانونی مدیریت‌های سلیقه‌ای مختلف وجود داشت و رویکردها متناسب با دیدگاه‌ها تغییر می‌یافت. وی افزود: اما از زمانی که قانون وضع شده است، سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها مشخص است و در راستای تبیین قانون گام بر داشته می‌شود اما تا سال 92 نقشه راه مشخصی وجود نداشت و بنابراین متناسب با زمان، مکان مدیریت انجام می‌شود اما از سال 92 به بعد یک قانون مشخص و محرز داشتیم و لذا تکالیف هر دستگاه مشخص شد و دستگاه‌ها نیز براساس سیاست‌ها و برنامه‌ها گام بر می‌دارند. وی در مورد انسولین قلمی بیماران دیابتی و دلیل قاچاق خروجی این کالا به خارج از کشور گفت: خوشبختانه در سامانه تی‌تک توفیقات خوبی حاصل شده، همه داروهای خارجی در تی‌تک تعریف شده است اما بخشی از داروهای تولید داخل هنوز در سامانه تعریف نشده که برای این کار زمان بیشتری نیاز است. مویدی خرم آبادی با تاکید بر اینکه قاچاق انسولین وجود ندارد، گفت: قاچاق انسولین بسیار کم است و به ندرت اتفاق می‌ افتد. وی بیان داشت: ما در بحث دارو مشکلاتی داریم و به تعبیر وزیر بهداشت مافیای دارو وجود دارد لذا ما در این عرصه آسیب‌های فراوانی دیدیم و زمینه آسیب‌پذیری را نیز داریم و لازم است یک فرآیند سیستماتیک در فرآیند تامین تا توزیع داروها ایجاد شود، شرکت‌های بخش خصوصی که در زمینه تولید و توزیع فعالیت می‌کنند باید به مقررات مربوطه پایبند شوند و بخشی از خلأ‌ها در این زمینه است.

۲۳۱۹ واحد توسط ۱۸ بانک تملک شده اند

مهر| قائم‌مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: بانک مرکزی در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار، دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ کرده که اتفاق بسیار مهمی برای حوزه تولید است.بابک دین پرست افزود: این اقدام در راستای اجرای دستورات رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر بازگشت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بوده است.

وی با اشاره به دیگر دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بیان کرد: همواره بر موضوع کمترین تملک در شبکه بانکی تاکید داشته‌ایم و با جمع‌بندی نظرات کارشناسی، این دستورالعمل با جامعیت بیشتری ارایه خواهد شد. دین پرست در خصوص آمار واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، گفت: بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲ هزار و ۳۱۹ واحد توسط ۱۸ بانک تملک شده‌اند که آمار نهایی مربوط به تمامی بانک‌ها نیز به زودی ارایه و منتشر خواهد شد.وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۹۶ واحد دارای مشکل جدی با اشتغال ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر و حدود یک هزار و ۱۵۲ واحد دارای مشکل عادی با ۱۳۸ هزار نفر اشتغال داریم.

 

ارسال نظر