اخبار

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۲۹۶

لوازم خانگی ضبط شده «بوش» به مزایده می‌رود

مهر| یک مقام مسوول در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره ضبط ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش به نفع دولت گفت: هنوز کالایی به این سازمان تحویل نشده اما اگر تحویل شود به مزایده گذاشته می‌شود. این مقام مسوول گفت: هنوز کالایی به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام و تحویل نشده اما اگر تحویل شود همگی اقلام به مزایده گذاشته می‌شود. وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: طبق اعلام معاون گمرک، این اقلام هنوز ضبط نشده بنابراین وقتی به نفع دولت ضبط شود، در زمره اقلامی قرار می‌گیرد که باید تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شود و پس از تحویل به سازمان، درباره فروش این اقلام به شیوه مزایده تصمیم‌گیری خواهد شد. وی گفت: فرآیند اعلام کالا به سازمان تملیکی زمان‌بر است. هنوز کالایی به سازمان امور تملیکی ارایه نشده است باید منتظر ماند تا وضعیت این کالاها مشخص شود؛ چراکه ممکن است صاحب کالا مدرک جدیدی ارایه کند. وی ادامه داد: در صورتی‌که کالا متروکه اعلام شود، گمرک کالا را به سازمان تحویل می‌دهد؛ این سازمان هم ابتدا با استعلام از دستگاه‌های ذی‌ربط، مجوزهای لازم برای عرضه این اقلام در داخل کشور را دریافت می‌کند سپس نسبت به برگزاری مزایده اقدام خواهد کرد. به گفته وی، پس از اینکه این اقلام از طریق مزایده به فروش برود، مقداری از پول کالا به صاحب کالا پرداخت می‌شود. وی گفت: اما اگر مجوزهای لازم درباره استاندارد بودن دریافت نشود، کالاها امحا می‌شوند.

برگزاری نخستین نشست مجازی تجاری ایران- اروپا

سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل، نخستین نشست تجاری ایران- اروپا را از تاریخ 24 تا 26 آذرماه 1399 به‌صورت مجازی و با حضور و سخنرانی سفرا و نمایندگان سازمان‌های داخلی و خارجی و فعالان اقتصادی برگزار می‌کنند. هدف این نشست، تقویت روابط اقتصادی و سیاسی ایران و اروپا، در راستای ایجاد فضایی برای امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌هاست. بزرگ‌ترین فرصت این رویداد بزرگ شناسایی و برقراری ارتباط میان بنگاه‌های ایرانی و شرکت‌های اروپایی است که می‌توانند با آگاهی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود، زمینه همکاری با یکدیگر را بسنجند. در این رویداد هشت نشست تخصصی با موضوعات عمومی در حوزه اقتصاد و ژئوپولتیک برگزار می‌شود. این نشست‌ها ابتکارهای اخیر کمیسیون اروپا در جهت حمایت از فعالیت‌های تجاری ایران و اتحادیه اروپا از قبیل پروژه تدوین استراتژی ملی و همچنین ایجاد میز راهنمای ارزیابی صلاحیت معرفی می‌شود. در این نشست‌ها مساله ظهور استارت‌آپ‌ها و نوآوری‌های دیجیتالی که باعث توسعه تجارت الکترونیک شده مورد بحث قرار می‌گیرد. همچنین 6 نشست تخصصی صنعتی در قالب ارایه مطالب، تحلیل زیربخش‌های دارای اولویت در پروژه تدوین استراتژی ملی (گیاهان دارویی، میوه و سبزیجات، گردشگری، فناوری ارتباطات و اطلاعات، پتروشیمی و قطعات خودرو) و همچنین معرفی شرکت‌های ایرانی آماده برای صادرات برگزار می‌شود. در نهایت سه دوره آموزشی ظرفیت‌سازی برای شرکت‌کنندگان ایرانی در جهت تشخیص و بهبود مهارت‌های مدیریتی که مرتبط با فرآیند‌های جهانی‌سازی برنامه‌ریزی شده است. برابر برنامه‌ریزی اعلام شده، جلسات همتایابی و مذاکرات تجاری از تاریخ 11 آذر تا اول دی ماه برگزار خواهد شد. اعضای اتاق بازرگانی تهران، فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان به حضور در این رویداد جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست و ثبت‌نام رایگان، می‌توانند به لینک  www.europeiranbusinessforum.com مراجعه کنند.

افزایش تولید خودرو با بسته جهش تولید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، با اشاره به طراحی و تدوین بسته جهش تولید صنعت خودرو در وزارت صمت که مراحل پایانی خود را طی می‌کند، اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا مکلف شده است که در 6 ماهه نخست اجرای طرح یاد شده ۳۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو تولید کند و در 6 ماهه دوم اجرای طرح جهش تولید صنعت خودرو افزایش ۱۰ درصدی تولید هدف‌گذاری شده است. سیدجواد سلیمانی، ادامه داد: قطعا هدف‌گذاری صورت گرفته برای افزایش تولید با همراهی و همکاری قطعه‌سازان کشور محقق خواهد شد. یکی از موضوعاتی که در این نشست مشترک عنوان شد مبحث تأمین نقدینگی و راه‌های تأمین آن بود. اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو پیشنهاد دادند در صورتی که گروه خودروی سایپا می‌تواند، اصلاح قراردادها با سرعت انجام شود تا صورت‌های مالی قطعه‌سازان سودآور شود و با اعتباراتی که صنعت قطعه‌سازی نزد بانک‌ها دارد، حجم نقدینگی افزایش پیدا کند. در این میان طرفین توافق کردند که سطح همکاری‌ها به گونه‌ای افزایش پیدا کند که تولید هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو برسد. موضوع دیگری که در نشست مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مطرح شد تأمین مواد اولیه از سوی شرکت‌های داخلی و استفاده از اعتبار خودروسازان بود.

 

ارسال نظر