رویداد

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۶۷۰

تسهیلات  جدید برای بخش صنعت و معدن

ایسنا |معاون طرح و برنامه وزارت صمت از افزایش سقف اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی خبر داد و گفت که علاوه بر آن تسهیلات جدید ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش صنعت و معدن در هفت محور در نظر گرفته شده است. سعید زرندی در جلسه کارگروه تأمین مالی گفت: به منظور هدایت و تخصیص منابع بانکی در راستای برنامه‌های جهش تولید پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب شورای پول و اعتبار رسید. این منابع دو تفاوت با سایر تسهیلات که تاکنون به بخش صنعت، معدن اختصاص یافته شده دارد. اول اینکه این منابع با توجه به برنامه‌های وزارتخانه اختصاص می‌یابد و ما برای اولین بار توانستیم پیوندی بین تسهیلات بانکی و برنامه‌ها انجام دهیم و منابع مالی هدفمندتر اختصاص یابد. وی افزود: مقرر شده، منابع ۵۰ هزار میلیارد تومان به هفت محور شامل: «فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب، نهضت ساخت داخل، فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار، اصناف تولیدی و همچنین احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس» پرداخت شود. بنابراین متقاضیان این تسهیلات باید در قالب یکی از این محورها درخواست داشته و در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشند. به گفته زرندی اتفاق دوم این بود که در مصوبه در کارگروه رفع موانع جهش تولید و شورای پول و اعتبار تصریح شده، این تسهیلات از طریق فرایند سامانه وزارت صمت پرداخت می‌شود. به گفته این مقام مسوول در وزارت صمت، به زودی با هماهنگی بانک مرکزی فرآیند ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه بهین یاب جهت دریافت تسهیلات ایجاد خواهدشد که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

برگزاری طرح فروش فوق‌العاده خودرو به زودی

قائم مقام مدیرعامل در امور فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به استقبال گسترده مردم از محصولات این شرکت گفت: وظیفه گروه خودروسازی سایپا در جلب رضایت مشتریان و تحقق خواسته‌های مردمی سنگین‌تر شده است لذا این مجموعه تمام توان خود را خواهد گذاشت تا محصولات بهتر و باکیفیت‌تری را در اختیار مردم قرار دهد. مجید باقری در مراسم قرعه‌کشی طرح پیش فروش 9 محصول سایپا و استقبال وسیعی که از سوی مردم برای ثبت نام در این طرح صورت گرفته، گفت: بیش از 450 هزار نفر در طرح پیش فروش محصولات سایپا شرکت کردند و این استقبال مردمی که جای تقدیر و تشکر دارد دو رسالت بزرگ را بر دوش ما می‌گذارد؛ یک آنکه مجموعه سایپا تمام تلاش خود را برای عرضه و توسعه محصولات جدید داشته باشد و دوم اینکه در جهت کاهش التهاب بازار، خودروهای تولیدی در موعد مقرر تحویل شود. وی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در طرح پیش‌فروش محصولات سایپا اتفاق افتاد، ثبت نام 100 هزار نفر برای خودروی شاهین بود که قرار است سری اول آن زمستان امسال وارد بازار شود لذا ثبت نام و استقبال برای خرید خودروی شاهین گویای آن است که مردم به محصول جدید گروه خودروسازی سایپا اعتماد کردند و به این اطمینان رسیدند که خودروی شاهین مطابق با سلایق و علایق آنها طراحی شده است. باقری با بیان اینکه طرح پیش فروش محصولات سایپا در حالی با استقبال وسیع مردمی روبرو شد که دامنه تحویل خودروها، تابستان سال 1400 است، تصریح کرد: با توجه به چنین امری وظیفه گروه خودروسازی سایپا در جلب رضایت مشتریان و تحقق خواسته‌های مردمی سنگین‌تر شده است لذا این مجموعه تمام توان خود را خواهد گذاشت تا محصولات بهتر و باکیفیت‌تری را در اختیار مردم قرار دهد. باقری با اشاره به اینکه بعد از خودروی شاهین، محصول تیبا2 مورد استقبال عموم قرار گرفته، اظهارداشت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که با سرعت خودروهای ثبت نامی تحویل مردم شود تا این امر کمک کند که التهابات بازار روز به روز کمتر شود و مردم با آرامش بتوانند خودروهای مدنظر خود را خریداری کنند. باقری گفت: دو هفته آینده (هفته آخر آبان ماه) مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده خودرو را خواهیم داشت این در حالی است که در طرح فروش خودرو که مراسم قرعه کشی آن دیروز برگزار شد 31 هزار خودرو عرضه شد اما در جهت کنترل قیمت‌های بازار طرح‌های فروش فوق‌العاده هر ماه و پیش فروش ادامه خواهد داشت.

ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار

ایلنا |روند کاهشی قیمت گوشت قرمز ادامه دارد به نحوی که دیروز قیمت عرضه هر شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها به 110 هزار تا 115 هزار تومان رسید. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با افزایش عرضه دام زنده در آذرماه کاهش قیمت بیشتری اتفاق بیفتد. در هفته‌های گذشته قیمت فروش هر کیلوگرم گوساله زنده از 31 تا 32 هزار تومان به 45 هزار تومان و هر کیلوگرم گوسفند از 38 تا 40 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش یافت. با افزایش قیمت گوشت قرمز بازار با کاهش تقاضا روبرو شد. منصور پوریان، رییس شورای تامین دام کشور، پیش‌تر دلیل افت تقاضا در بازار گوشت قرمز را خارج شدن خرید این کالا از توان مالی بسیاری از مردم عنوان کرد. وی میزان کاهش قیمت لاشه در عمده‌فروشی‌ها را به میزان 20 تا 26 هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد. به گفته پوریان در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده سبک 44 تا 45 هزار تومان و هر کیلوگرم گوساله زنده 34 تا 35 هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود که نسبت به دو روز گذشته بار دیگر کاهش داشته است. 

 

ارسال نظر