اخبار

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۹۰

تامین پایدار برق ایستگاه‌های پمپاژ چشمه لنگان در فریدونشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با خرید دو دستگاه دیزل ژانراتور، برق اضطراری ایستگاه پمپاژ چشمه لنگان و ایستگاه پمپاژ شماره دو آبرسانی به فریدونشهر، تامین شد.  هاشم امینی بیان کرد: با برداشت 72 لیتر آب در ثانیه از چشمه لنگان از طریق 28کیلومتر خط انتقال و با استفاده از ۳ ایستگاه پمپاژ، آب آشامیدنی فریدون‌شهر و روستاهای مجاور آن تأمین می‌شود و با برداشت بیش از 600 لیتر درثانیه از چشمه لنگان بخشی از آب رودخانه زاینده رود تامین می‌گردد. وی تجهیز چشمه لنگان را به مولد برق اضطراری ضروری دانست و بیان داشت: چشمه لنگان تنها منبع تامین‌کننده آب شرب بیش از 26 هزار نفر جمعیت شهرستان فریدونشهر است، این در حالی است که این شهرستان واقع در زاگرس مرکزی، دارای آب و هوایی سرد و برفی است، به‌طوریکه حداقل 8 ماه در سال شاهد بارش باران و برف هستیم و کوهستانی بودن این منطقه رفع هر گونه حادثه را در زمان بارش سنگین برف، بسیار دشوار می‌کند و براین اساس تامین پایدار برق چشمه لنگان بسیار ضروری به نظر می‌رسد. مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به قطع شدن برق تاسیسات چشمه لنگان در سال 90 اشاره کرد و تصریح نمود: در سال 90 به دنبال بارش شدید برف، برق تاسیسات چشمه لنگان قطع شد و در نتیجه آن آب شرب فریدونشهر به مدت یک هفته قطع گردید که این امر مشکلاتی برای مردم و مراکز درمانی و خدماتی ایجاد نمود. مهندس هاشم امینی شبکه توزیع آب فریدونشهر و برف انبار را 120 کیلومتر اعلام کرد و اظهارداشت: 296 کیلومتر طول خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاها در این شهرستان است و برای کاهش هدر رفت23 درصدی آب در این منطقه، نیاز به اصلاح شبکه فرسوده آب است. لازم به توضیح است که چشمه لنگان به عنوان یکی از منابع تامین‌کننده زاینده رود، چشم‌های دایمی و پر آب، در 17 کیلومتری جنوب غربی فریدونشهر در غرب استان اصفهان است که آب آن توسط تونل به دره‌ای در ورودی شهر فریدونشهر هدایت شده و مسیری حدودا 40 کیلومتری را تا الحاق به زاینده‌رود می‌پیماید.

طرح کد رهگیری سیگار  از امروز آغاز می‌شود

مهر |سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از یکم شهریور، کد رهگیری سیگار در طول زنجیره تامین و توزیع آن اجرایی می‌شود. حسن نیری، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه از شنبه (یکم شهریور) کد رهگیری سیگار در طول زنجیره تأمین و توزیع آن اجرایی می‌شود، گفت: برای اجرای کد رهگیری سیگار به صورت جامع، بسترهایی لازم بود، به همین دلیل مقداری تعلل در اجرایی شدن کار ایجاد شد. وی با بیان اینکه بخشی از مردم مصرف کننده سیگار هستند، به همین دلیل استاندارد آن برای ما مهم است، اضافه کرد: میلیاردها نخ سیگار، سالانه در کشور استفاده می‌شود که به تبع آن، مافیای بزرگ قاچاق سیگار را در کشور داریم و برای مقابله با مافیای آن، طرح سیگارت اجرا شده و از امروز شنبه به‌طور جامع و کامل تمامی کارخانه‌های سیگار و توزیع کنندگان پای کار خواهند آمد و این کار را انجام می‌دهند. نیری اظهار داشت: بر این اساس، بر روی پاکت، کارتن و باکس سیگار کدی منحصر به فرد درج می‌شود که با استفاده از یک نرم افزار موبایلی می‌توان متوجه شد آن کالا کجا تولید شده و آیا تولید داخل است یا خیر یا حتی ورود آن غیر رسمی و قاچاق بوده است یا به صورت رسمی که این اقدام، از شنبه با قاطعیت و جدیت اجرایی خواهد شد.

سهمیه تولیدکنندگان متخلف ماسک قطع می‌شود

شاتا|مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سهمیه مواد اولیه تولیدکنندگان ماسک که قیمت مصوب و فروش در شبکه توزیع منتخب را رعایت نکنند، قطع می‌شود. اسماعیل مهدی‌پور با بیان اینکه با تولید کنندگان ماسک که قیمت مصوب و فروش در شبکه توزیع منتخب رعایت نکنند، به‌شدت برخورد خواهد شد افزود: اکنون در شرایط حساس کشور و نیاز شدید مردم به ماسک، گزارش‌هایی در مورد سوءاستفاده و تخلفات برخی از تولیدکنندگان صنعتی و کارگاهی در عرضه و فروش به قیمت‌های غیر متعارف، خارج از شبکه تعیین شده و با دریافت سهمیه مواد اولیه برای تولید ماسک و فروش آن در بازار آزاد به دست ما رسیده است. وی تصریح کرد: گزارش‌هایی نیز از برخی واحدهای تولیدی در زمینه ثبت نکردن اطلاعات فروش ماسک تولیدی به تفکیک خریداران در سامانه جامع تجارت، برخلاف تذکرات متعدد این سازمان، دریافت شده و به این واحدها اخطار برای معرفی به مراجع قانونی داده شده است. مهدی پور افزود: واحدهایی که با دریافت مواد اولیه مانند ملت بلون، اسپان‌باند و همچنین عرضه ماسک مغایر با نرخ‌های تعیین شده به مراکز درمانی و عوامل توزیع که منجر به رعایت نشدن نرخ‌های مصوب ستاد لجستیک مقابله با کرونا در آخرین حلقه توزیع شود، نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهد شد. وی گفت: سازمان حمایت در برخورد با متخلفان ضمن قطع سهمیه تعیین شده مواد اولیه آنها و جایگزینی سایر واحدهای متقاضی، واحدهای خاطی را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد. مهدی پور گفت: تاکنون سهمیه مواد اولیه دو واحد صنعتی متخلف حذف و پرونده تخلفات آنها در حال رسیدگی برای ارجاع به مراجع قانونی ذی‌ربط است. 

 

ارسال نظر