اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۰۴۴

واردات 14 محموله دارویی آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی 

ایرنا | مدیرکل گمرک بازرگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ محموله مواد اولیه دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی از کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا بارگیری و از طریق بازارچه ساری‌سو وارد کشور شده و راهی مرکز شدند. صادق نامدار روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این محموله‌ها پس از آنکه امکان واردات آن از طریق مرز بازرگان میسر نشد، طبق توافق قبلی مدیران مرزی ایران و ترکیه، از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور شد تا در اختیار مدیران بخش درمان قرار گیرد. وی ارزش این محموله‌های ارسال شده را بیش از ۱۱ میلیون یورو اعلام کرد. وی اضافه کرد: این محموله‌ها پس از پذیرش، تحویل و انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک شهریار، پیام و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی(ره) تهران شد. مدیرکل گمرک بازرگان اظهار کرد: نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز ۴۰ روز پیش به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شد.

مردم هیجانی وارد بازار خودرو نشوند

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از بررسی تداوم تولید خودروی پراید ۱۳۱ با حضور مراجع تصمیم‌گیر تا ساماندهی بازار خودرو خبر داد. مهدی صادقی نیارکی در واکنش به نوسانات بازار خودرو و سوءاستفاده سوداگران از فضای کنونی بازار خودرو، تصریح کرد: مدیریت فضای دلالی سودا گرایانه و واسطه‌گری در این شرایط کنونی بسیار ضروری و دارای اهمیت است. وی خطاب به مردم و متقاضیان خرید خودرو تصریح کرد: مردم هیجانی و تحت تاثیر فضای سوداگری، وارد این فضا نشوند چون متضرر خواهند شد.

درج قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی ممنوع شد

عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از ممنوعیت درج قیمت خودرو در پلتفرم‌های انتشار آگهی اینترنتی خبر داد، فضای مجازی را در افزایش قیمت اخیر بازار خودرو بی‌تقصیر توصیف کرد و گفت که ممنوعیت درج قیمت در آگهی فروش خودرو تاثیر چندانی بر کنترل بازار نخواهد داشت و فقط معاملات از فضای رسمی به فضای غیر رسمی مثل تلگرام منتقل می‌شود که نظارتی بر آن وجود ندارد. رضا الفت نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشخص نیست این ممنوعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد این مساله موجب نگرانی دست اندر کاران کسب و کارهای مجازی هم شده است. وی با اشاره به ممنوعیت ثبت آگهی اینترنتی که سال گذشته در پی افزایش قیمت خودرو اتفاق افتاد، تصریح کرد: تجربه قبلی نشان داد که ممنوعیت درج قیمت در آگهی فروش خودرو تاثیر چندانی بر کنترل بازار نخواهد داشت و فقط معاملات از فضای رسمی به فضای غیررسمی مثل تلگرام منتقل می‌شود که نظارتی بر آن وجود ندارد. به گفته عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از سال گذشته تاکنون در سایت‌های رسمی تعداد آگهی‌های رایگان در حوزه خودرو محدود شده است. همچنین برای ثبت قیمت در سایت‌های مجازی محدوده قیمت تعیین شده که برای این کار کارشناسانی استخدام شدند تا بر اساس الگوریتم قیمت‌های درج شده محدوده قیمت را مشخص کند اگر کسی بخواهد خودرو خود را پیش از قیمت تعیین شده بفروشد نمی‌تواند قیمت را درج کند و باید به صورت توافقی معامله کند. الفت نسب مشکل اصلی بازار خودرو را نبود متولی مشخص برای قیمت‌گذاری عنوان کرد و گفت که پیش از ممنوعیت درج قیمت هم در سایت‌های مجاز تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد آگهی‌ها قیمت داشته و مابقی را به صورت توافقی معامله می‌کردند.

پراید با قیمت بیشتر از ۷۳ میلیون تومان معامله نشده است

اخبار شرکت‌ها؛ به گزارش سایپانیوز، سعید موتمنی درباره اینکه پراید با چه قیمتی در بازار خودرو، خرید و فروش می‌شود، گفت: بالاترین عددی که خودروی پراید معامله شده ۷۳ میلیون تومان بوده و مابقی اعدادی که اعلام می‌شود، تنها روی کاغذ است و این بدان معنا است که پراید با قیمت‌های ۸۰ و ۹۰ میلیون تومانی که گفته می‌شود، اصلا خرید و فروش نمی‌شود. رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: از روزی که گفته شده قیمت پراید به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده نه فردی خریده و نه فردی با این قیمت فروخته است. وی گفت: چند وقتی است که در بازار خودرو، خریداری وجود ندارد و کسب و کار نمایشگاه‌داران به‌شدت کساد است؛ از سویی حضور برخی از دلالان در بازار خودرو باعث شده که نمایشگاه‌داران و سایر فعالان این حوزه با چالش‌های زیادی مواجه شوند. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: از زمانی که اعلام شد قیمت خودرو قرار است بازنگری شود، قیمت پراید و سایر خودروها بالا رفت و این امر ربطی به توقف خط تولید پراید ندارد. وی با بیان اینکه نمایشگاه‌داران مخالف هر گونه افزایش قیمت خودرو هستند، چرا که این امر رکود بازار خودرو را تشدید می‌کند، تصریح کرد: بازار خودرو به نظارت نیاز دارد تا دلالان نتوانند جولان دهند، این افراد با سوءاستفاده از شرایط بازار می‌خواهند قیمت‌ها را بالا ببرند. موتمنی اظهار داشت: اگر شرکت‌های خودروسازی حجم بیشتری خودرو وارد بازار کنند، قیمت‌ها معقول خواهد شد و دیگر امکان سوءاستفاده از بازار نیست. وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم مراجع نظارتی، سطح نظارت بر بازار خودرو را بیشتر کنند تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

 

ارسال نظر