باید موانع جلوی پای صنعتگران رفع شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۴۳:۴۹
کد خبر: ۱۶۰۷۰۳

وزیر صنعت، معدن گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی فرهنگ‌سازی شود و دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط نیز موانع فرآروی صنعتگران را مرتفع کنند. به گزارش ایلنا، رضا رحمانی با بیان این مطلب، افزود: از همه مردم، دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما می‌خواهم برای حمایت از تولیدات داخلی و داخلی‌سازی محصولات و ملزومات فرهنگ‌سازی انجام دهند. وی با اعلام اینکه صنعتگران انتظار دارند که موانع و بوروکراسی جلوی پای آنها رفع شود، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و هر کس در هر جایی که مسوولیتی دارد برای حل و فصل اینگونه مشکلات و تسهیل امورات حوزه صنعت و تولید بکوشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بوروکراسی باعث تسهیل در فرآیند‌های تولید و افزایش اشتغال می‌شود، یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر می‌خواهید مشکلات فراروی کشور حل شود، راه‌حل آن توجه به رونق تولید است. رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید‌هایی که امروز انجام داده است گفت: واحد‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند بر روی موضوع داخلی‌سازی قطعات، توسعه اشتغال و تولید کار کرده‌اند.

رحمانی از لزوم توجه حداکثری تمام دستگاه‌ها به تولید گفت و وظیفه اصلی مدیران را رفع موانع کسب و کار در این برهه زمانی دانست. وی تصریح کرد: ما امورز در جنگ اقتصادی قرار داریم و در این زمان ثبت رکود و افزایش تولید نشان از یک عملیات و پیروزی بزرگ است این پیروزی‌ها تماما به سبب وجود نیروی انسانی ماهر و مخلص است که با تعصب و عرق به وطن چرخ‌های صنعت کشور را به حرکت در می‌آورد. ما در هر برهه از زمان دیدیم که مردم با اینگونه روحیه وارد کارزار شدند پیروز میدان بودیم.

وزیر صنعت با اشاره به تحریم‌های امریکا و هدف اصلی آنها مبتنی بر متوقف کردن چرخ اقتصاد و صنعت کشور گفت: دنیا باید بداند که ما زنده هستیم و هیچ خللی در روند رو به رشد و شکوفایی کشور نمی‌توانند ایجاد کنند. ایران دارای امکانات فراوانی است و با تکیه بر این امکانات و توانمندی‌ها می‌تواند در هر میدانی پیروز باشد. ما یک بازار 85 میلیون نفری داریم که به‌اضافه بازار کشورهای همسایه به بیش از 600 میلیون نفر خواهد رسید. این یک ابزار فوق‌العاده است.

از سوی دیگر رتبه اول ذخایر نفت و گاز دنیا را داریم، معادن را داریم و باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنیم. وزیر صمت در ادامه افزود: ما باید خودمان را باور کنیم.

مصداق خودباوری همین رسیدن به رکورد تولید است. ما از ابتدای سال نهضت ساخت داخل و داخلی‌سازی را راه انداختیم و اگر منابع را فعال کنیم قطعا پیشرفت حاصل می‌شود.

 

 

ارسال نظر