ضرورت استفاده از ظرفیت چینی‌ها در بازار خودرو

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۳۶

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه حضور چینی‌ها یک فرصت است، گفت: بعضی از شرکت‌های خارجی در ایران هنوز فعالیت خودرویی دارند. چینی‌ها علاقه‌مند هستند که جای خالی اروپایی‌ها را در بازار ما پر کنند.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اولویت اصلی کشور حمایت از تولید است، افزود: تولید، موتور محرکه اقتصاد ماست. شما از هر زاویه‌ای به اقتصاد ایران نگاه کنید متوجه می‌شوید که دشمن به هر طریقی در حال وارد کردن فشار است. صیانت از تولید و سرمایه مسائل اصلی اقتصاد را تشکیل می‌دهد. تولید فی‌النفسه شکل نمی‌گیرد بلکه سرمایه‌ و فعال اقتصادی باید پا به پای تولید پیش بیاید. او عنوان کرد: شاید خیلی نتوانیم برنامه‌های تولید را تغییر دهیم اما می‌توانیم از تولید فعلی صیانت کنیم. یکی از معناهای نپرداختن به حواشی حمایت از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و قوانین تولید است. قوانین باید طوری تنظیم شود که رمق تولید را کم نکند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس درباره تحقق رونق تولید در بازار خودرو گفت: بازار خودرو بطور مستقیم با مسائل مربوط به قطعه‌سازان مرتبط است. ما باید به تامین سرمایه در گردش کمک کنیم. اصلی‌ترین اولویت بازار خودرو کشور حمایت از قطعه‌سازان و خودروسازان در تامین سرمایه است. مکانیسم‌های واردات قطعه باید تسهیل شود. تولیدکنندگان ما نباید در تنگنا باشند.

او با بیان اینکه بعضی از شرکت‌های خارجی در ایران هنوز فعالیت خودرویی دارند، افزود: ما نباید ارتباط خود را با آنها قطع کنیم. مثلا چینی‌ها در بازار خودرو فعال هستند. به نظر من چینی‌ها علاقه‌مند هستند که جای خالی اروپایی‌ها را در بازار ما پر کنند. وقتی اروپایی‌ها از بازار خودرو ما کنار کشیدند ما می‌توانیم از ظرفیت چینی‌ها در بازار استفاده کنیم. فعال بودن چینی‌ها موجب ایجاد تنوع در بازار خودرو ما می‌شود. احمدی با اشاره به ضرورت نپرداختن دولت به مسائل حاشیه‌ای در 2 سال پایانی کارش اظهار کرد: اختلافات را باید کنار گذاشت. جناح‌های سیاسی مختلف را باید پذیرفت. در کشور ما هر ازگاهی سر و کله مسائل حاشیه‌ای پیدا می‌شود.

 

ارسال نظر