اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۸۷

سرمایه‌گذاری صنعت مس برای توسعه پایدار

ایمیدرو| مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه سال گذشته به بالاترین رکورد تولید کنسانتره مس به میزان یک میلیون و 180هزار تن دست یافتیم، گفت: طی سال گذشته شاهد بیشترین میزان تولید مس محتوی معدنی به میزان 298هزار تن از زمان راه‌اندازی تاکنون بودیم. اردشیر سعدمحمدی افزود: سال گذشته تولید بیش از 10 هزار میلیارد تومان فروش با میانگین قیمتی 6500 دلار به ازای هر تن مس ثبت شد که 5 هزار میلیارد تومان آن سود بود.

 وی با اشاره به جایگاه کنونی شرکت مس در بازار سرمایه گفت: در پایان سال 97 رتبه شرکت مس در بین 50 شرکت فعال‌تر بورس از 30 به 3 ارتقا یافت که این رتبه بر اساس آخرین گزارش سازمان بورس برای سه‌ماهه نخست سال 98 همچنان حفظ شده است. سعدی محمدی با تأکید بر ارزش بنیادی شرکت ملی صنایع مس ایران در بین شرکت‌های کشور و سودآوری آن برای سهامداران گفت: شرکت مس طی 12 سال گذشته بازدهی مثبت 1616 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است. مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اینکه هم‌اکنون ارزش بازار شرکت مس 326 میلیارد ریال است، گفت: برای حفظ جایگاه شرکت مس و افزایش سودآوری باید استراتژی‌ شرکت مس را بر مبنای توسعه اکتشافات و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و افزایش تولید تعریف کنیم.

تحریم، تعامل تولیدکنندگان صنایع فلزی را بیشتر کرد

مهر| رییس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان آلومینیوم با بیان اینکه تحریم، تعامل تولیدکنندگان صنایع فلزی را بیشتر کرده است، گفت: بازار آلومینیوم شرایط مناسب‌تری نسبت به قبل پیدا کرده است.

هوشنگ گودرزی گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم موجب شده هم تولیدکنندگان آلومینیوم و هم صنایع پایین‌دستی ارتباط و تعامل بهتری باهم پیدا کنند و بازار آلومینیوم، شرایط مناسب‌تری نسبت به قبل داشته باشد که در این بین بورس کالا با ایجاد بستری شفاف در ایجاد این رونق نقش مهمی داشته است.

وی افزود: یکی از محصولات پرطرفدار بورس کالا، آلومینیوم است که بررسی معاملات این محصول از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده رشد ۲۰درصدی حجم معاملات این محصول است. براساس آمار معاملات بورس کالای ایران، امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۹۶۰ تن انواع آلومینیوم مورد معامله قرار گرفته است که این مقدار در مدت مشابه سال ۹۷ بالغ بر ۳۳ هزار و ۴۴۰ تن بود. در این میان با توجه به روند کاهش موجودی انبارهای آلومینیوم در بازارهای جهانی و روند صعودی تقاضای این محصول در بازارهای داخلی و صادراتی، چشم‌انداز صنعت آلومینیوم روشن است.رییس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان آلومینیوم تصریح کرد: رونق تولید، مهم‌ترین دستاورد تحریم‌ها برای صنعت آلومینیوم است به‌طوری که محدودیت‌های مربوط به واردات کالا به کشور، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است تا صنعت آلومینیوم از این فرصت به‌خوبی بهره ببرد. او تأکید کرد: محدودیت‌های ناشی از تحریم موجب شده هم تولیدکنندگان آلومینیوم و هم صنایع پایین‌دستی ارتباط و تعامل بهتری باهم پیدا کنند و بازار آلومینیوم، شرایط مناسب‌تری نسبت به قبل داشته باشد که در این بین بورس کالا هم با ایجاد بستری شفاف در این رونق، نقش مهمی داشته است.

سقف قیمت مصرف‌کننده مرغ تعیین شد

شاتا| مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد تنظیم بازار سقف قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان را 12 هزار و 900 تومان مشخص کرد.

محمدرضا کلامی افزود: در پی ارایه پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و پس از بررسی‌های انجام گرفته توسط سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، ستاد تنظیم بازار سقف قیمت مصرف‌کننده مرغ را 12 هزار و 900 تومان تعیین کرد. او تصریح کرد: این اقدام در راستای حمایت از تولید حداکثری مرغ و همچنین حقوق مصرف‌کنندگان و در جهت ایجاد شفافیت در بازار این کالا انجام گرفته است. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه مرغ با قیمتی بیش از این رقم در برخی مناطق ادامه داد: هر گونه تخطی از قیمت فوق از سوی دستگاه‌های مسوول مورد اقدام قانونی جدی قرار خواهد گرفت. تولید‌کنندگان مکلف شدند نسبت به درج قیمت مصرف‌کننده بر بسته‌بندی کالاها و نصب اتیکت و بنر در محل عرضه اقدام کنند .وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در مورد قیمت‌ها از ملزومات تدوین شده در این حوزه است، بیان کرد: همه حلقه‌های زنجیره تولید مرغ نیز مکلف هستند نسبت به صدور فاکتور رسمی اقدام کنند و در این راستا با همکاری دادستانی‌های کل کشور، دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، عهده‌دار مسوولیت نظارت بر اجرای این مهم هستند.

 

ارسال نظر