ایران شانزدهمین خودروساز جهان شد

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۲۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۱۵۱

مهر   یک سازمان بین‌المللی فعال در حوزه تولید خودرو اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۱۷ توانست رتبه شانزدهم خودروسازان جهان از نظر کمیت را به دست بیاورد.

به گزارش سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری، تولید خودرو ایران در سال ۲۰۱۷ از مرز 5/1میلیون دستگاه عبور کرد و بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا، جمهوری چک، اندونزی، بلژیک، سوئد، پرتغال، استرالیا و اتریش قرار گرفت.

براساس این گزارش، تولید خودرو ایران در این سال با رشد بیش از ۱۸درصد نسبت به سال قبل آن به یک میلیون و ۴۱۸هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید. ایران در این سال همچنین ۹۶هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو تجاری تولید کرد.

در این گزارش چین با تولید ۲۹میلیون و ۱۵هزار دستگاه بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است. امریکا با ۱۱میلیون و ۱۸۹هزار دستگاه و ژاپن با ۹میلیون و ۶۹۲ هزار دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. گفتنی است کل خودرو تولید شده در جهان طی سال ۲۰۱۷ بیش از ۹۷میلیون دستگاه بوده است.

از دیگر سو، ایران در سال میلادی‌ای که گذشت به عنوان دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان نیز شناخته شد. در این سال بیش از 1،7میلیون دستگاه خودرو نو در ایران به فروش رسید. سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از فروش یک میلیون و ۷۱۸هزار و ۵۶۵ دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داد.

 

 

ارسال نظر