چند نفر موفق به تغیر اولویت تحویل خودرو شدند؟

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۴:۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۰۵۴۲۴
چند نفر موفق به تغیر اولویت تحویل خودرو شدند؟

در حالی نتایج قرعه کشی اولین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارجه اسفند 1401 اعلام شد که برخی از متقاضیان شاهد اعلام اسامی خود برای تحویل خودرو در سال 1403 شدند، اعتراض این متقاضیان موجب شد تا در نهایت در اوایل سال جاری وزارت صمت اعلام کند این افراد امکان جابجایی خودروهای خود را برای تحویل خودرو در سال 1402 دارند و 5 اولویت برای این افراد اعلام شد.

به گزارش تسنیم، بر همین اساس، متقاضیان اوایل اردیبهشت امکان جابجایی خودروهای خود را داشتند، که نتایج جدید دیروز اعلام شد اما باز هم شمار زیادی موفق به تغییر نوبت تحویل خودروی خود به سال 1402 نشدند.

در حال حاضر امکان مشاهده اولویت بندی خودروهای ویرایش شده که مهلت تحویل آنها تابستان 1403 بود فراهم شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه از جزئیات نوبت اولویت بندی خود مطلع شوند.

 البته در سامانه یکپارچه درج شده " افرادی که بطور سهوا یا عمدا ویرایش سفارش انجام داده اند و برای ثبت سفارش جدید اقدام نکرده اند ( یا اولویت خود را لغو نموده اند ) ، در هفته آینده پس از بروزرسانی سامانه ، اولویت 1403 برای آن کاربر برگردانده می شود."

چنانچه متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکرده باشد همچنان همان اولویت سال 1403 برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت می‌کند.البته این امکان وجود دارد که این دسته از افراد خودروهای خود را در 1403 زودتر از موعد تحویل بگیرند.

*در حال حاضر تعدادی از متقاضیان که اقدام به تغییر اولویت‌ها کرده اند در هیچ کدام از 5 اولویت انتخاب شده موفق به دریافت خودرو نشده اند این ابهام وجود دارد که اگر خودرویی موجود نبوده چرا وزارت صمت اعلام کرد که می توانید اولویت 1403 خود را تغییر دهید.

208 هزار نفر اقدام به ویراش اولویت خود از 1403 به 1402 نموده‌اند اما متأسفانه در این تغییر اولویت‌ها متقاضیان همچنان اصرار به دریافت خودروهای پرتقاضای ایران خودرو را داشتند که همین موضوع باعث شده تا تعدادی نتوانند نسبت به تغییر اولویت اقدام کنند.

تمام متقاضیان 5 اولویت را انتخاب نکرده و فقط به 1 یا 2 انتخاب اکتفا کرده بودند. در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین حجم تقاضا برای محصولات ایران خودرو بود و همین موضوع باعث شده که 100 هزار نفر موفق شوند اولویت خود را از 1403 به 1402 تغییر دهند.

*تکلیف متقاضیانی که در 5 اولویت خود موفق به دریافت خودرو نشده اند چیست؟

برای بعضی از خودروها که تحویل آنها زمستان 1403 است و متقاضی موفق نشده در تغییر اولویت ها تحویل آنها را به 1402 برساند موعد تحویل این خودروها یک فصل به جلو آمده و آنها می‌توانند محصول خود را در پاییز دریافت کنند. اما این موضوع فقط برای برخی از خودروها اجرایی شده است.

*امکان برداشت پیش پرداخت‌ها از حساب های افرادی که در تغییر اولویت ها موفق به دریافت خودرو زودتر از موعد نشده اند وجود دارد یا خیر ؟

پول‌ها بلوکه نیست و متقاضیان می‌توانند هر زمان که خواستند پیش پرداخت ثبت نام را از حساب خود برداشت کنند. در مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه که از 20 تا 29اردیبهشت ماه آغاز می‌شود متقاضیان 9 روز فرصت دارند تا نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند.

ارسال نظر