بازار شکلات آب رفت!

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۳:۴۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۱۵۷

بازگشت آرامش به بازارها از کانال بخش خصوصی  در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار با اشاره به عدم دعوت نمایندگان اتاق‌ها در جلسات تنظیم بازار از خردادماه امسال، بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تنظیم بازار تأکید شد.

در هفتاد و دومین نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار، نحوه مشارکت بخش‌های خصوصی و تعاونی در برنامه‌های ستاد تنظیم بازار با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بررسی شد.

در نشست، اعضا با اظهارنظر درباره شیوه قیمت‌گذاری دولت در بازار و تأکید بر کارآمد شدن ابزارهای بازار و به رسمیت شناختن مکانیزم آن؛ بر جایگاه بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی دولت تأکید کرده و خواستار دخالت داده شدن در تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته با هدف حفظ آرامش بازارها شدند. با توجه به اینکه این موضوع پیش از طریق مکاتبه‌ای از طرف اتاق‌های سه‌گانه درخواست شده بود، تأکید شد موضوع دوباره مورد پیگیری قرار گیرد؛ به ویژه که نمایندگان بخش غیردولتی تا خردادماه سال جاری در جلسات ستاد تنظیم بازار حضور داشتند و بعد از آن از اتاق‌ها دعوت به عمل نیامده است.

در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی با اشاره به ظرفیت‌های موجود خود برای تنظیم بازار و نظام توزیع کشور برای همراهی با دولت و ارایه گزارش‌های کارشناسی در رابطه با تنظیم بازار و برگزاری جلسات ادامه‌دار با این مضمون اعلام آمادگی کردند. نیازی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در این نشست به اصلاح ساختار اداری در وزارت صمت اشاره کرده و گفت: حوزه تجارت با صنعت و معدن ادغام شده و تمامی وظایف هر بخش زیرنظر مدیرکل مربوطه انجام می‌شود که در هر حوزه با انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی به صورت مستمر ارتباط برقرار می‌شود. او ادامه داد: با تعریف سامانه‌های مختلف برای شفافیت بازار، در حال حاضر نظارت بر روند توزیع کالاها و بازار از روش سنتی تغییر کرده و به صورت مدرن انجام می‌شودکه این اقدام در کنترل و بازرسی بازار بسیار کارآمدتر بوده است.

 

ارسال نظر