برنامه جدید مناطق آزاد برای جذب گردشگر

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۰۲:۴۹:۳۴
کد خبر: ۱۹۹۸۰۰

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزادتجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بااشاره به ظرفیت‌های منحصر بفرد گردشگری مناطق آزاد اعلام کرد: یکی از برنامه‌های آینده ما در این حوزه افزایش دو میلیون نفری گردشگر به ظرفیت فعلی دراین مناطق است .

به گزارش فرینا، حجت‌الله عبدالملکی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری‌ ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: به این منظور علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناطق آزاد قرار است اعتبار و تسهیلاتی فراهم کنیم که همه اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و تفاهم نامه امروز نیز در همین راستاست.

وی گفت: وقتی گردشگر به مناطق آزاد سفر کند علاوه بر تفریح و پرکردن اوقات فراغت همچنین با فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی دراین مناطق نیز آشنا خواهد شد زیرا هم‌اکنون کارهای بزرگی در حوزه عمرانی و اقتصادی در این مناطق درحال انجام است. دبیر شورای عالی مناطق آزادتجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: براساس این تفاهم نامه سفر کارت طراحی خواهد شد که قابلیت‌های ویژه مانند تخفیف در استفاده از امکانات در مناطق آزاد اعمال شود . عبدالملکی، ارایه تسهیلات به گردشگران را در راستای سیاست مردمی کردن مناطق آزاد توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های دبیرخانه آن است که منافع مناطق آزاد به همه مردم ایران برسد. 

 

ارسال نظر