احتمال وقوع سیل در چهار استان

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۰۹:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۰۲۹
احتمال وقوع سیل در چهار استان

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال وقوع سیل در چهار استان از کاهش آلودگی هوای پایتخت طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

صادق ضیاییان درباره ورود سامانه بارشی به کشور و پیامدهای آن اظهار کرد: طی روز چهارشنبه (۱۴ دی) بارش‌هایی در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد و غالب استان‌های غرب و شمال غرب کشور را درگیر می‌کند. طی این روزها استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر جزو اولین استان‌هایی خواهند بود که بارندگی را تجربه می‌کنند.

او ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ دی) این‌بارش‌ها دامنه گسترده‌تری می‌یابند و علاوه بر استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر، استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و بخش‌هایی از استان قزوین، همدان و تهران را نیز دربر می‌گیرد همچنین استان‌های کرمان، یزد و اصفهان نیز شاهد بارندگی‌هایی خواهند بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: حجم بارش‌ها طی روز پنجشنبه خطرناک می‌شود و احتمال آبگرفتگی‌های گسترده، جاری شدن آب در مسیل‌ها و سیلابی شدن در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست و این‌بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند به‌صورت برف‌های سنگین باشد.

 

ارسال نظر