برای ترک فعل مسئولان در اجرای قانون هوای پاک پرونده قضایی تشکیل شد

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۲۱:۳۰:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۸۵۱
برای ترک فعل مسئولان در اجرای قانون هوای پاک پرونده قضایی تشکیل شد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفته کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارشی را در ارتباط با ترک فعل برخی مدیران و دستگاه‌های مجری قانون هوای پاک به قوه قضاییه ارسال کرده است.

به گزارش میزان، غلامعباس ترکی در  رابطه با اجرای قانون هوای پاک و رسیدگی به ترک فعل مدیران و دستگاه های مرتبط در اجرای این قانون اظهار کرد: در بحث اجرای قانون هوای پاک، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارشی را در ارتباط با ترک فعل برخی از دستگاه‌های مجری قانون به قوه قضاییه ارسال کرد.

وی افزود: در راستای گزارش مجلس، پرونده‌ای در دادسرای کارکنان دولت تهران تشکیل شد و در حال رسیدگی است. سازمان بازرسی کل کشور هم در همین رابطه گزارشی را به دادستانی ارائه کرده است.

ترکی ادامه داد: براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، حداقل چهار دستگاه از جمله بخش‌های از وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست به جهت انجام ندادن تکالیف قانونی مقرر و ترک فعل متهم شناخته شده و به دادستانی معرفی شدند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افرود: متهمان پرونده به دادسرای کارکنان دولت برای ارائه توضیحات احضار شده و تحقیقات در حال انجام است.

ترکی بیان کرد: در همین ارتباط با ارجاع بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، سازمان بازرسی کل کشور تحقیقات خوبی برای تکمیل پرونده انجام داده که نتایج تحقیقات در اختیار دادسرا قرار گرفته است و پرونده در مرحله رسیدگی در دادسرا قرار دارد و نتایج آن به مردم اعلام خواهد شد. البته هنوز رایی برای این پرونده صادر نشده است.

او تاکید کرد: دادستانی کل کشور به دلیل اینکه موضوع هوای پاک یک مسئله مهم در ارتباط با حقوق عامه محسوب می‌شود به موضوع ورود پیدا کرده است. انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور نیز که حسب مورد علاوه بر تکالیف خودشان، نظارت و اجرای کامل تکالیف سایر دستگاه‌های مسئول را هم دنبال می‌کنند، بدون ملاحظه هرگونه ترک فعل و کوتاهی مسئولان مربوط را گزارش کنند.

 

ارسال نظر