اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۰۳:۵۶:۳۶
کد خبر: ۱۹۱۸۶۱

بیشترین حوادث ناشی از کار در کدام بخش اتفاق می‌افتد؟

براساس گزارش‌ها بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد که این امر اهمیت رعایت نکات ایمنی به منظور کاهش آمار حوادث ساختمانی را نشان می‌دهد. حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در فعالیت‌های ساختمانی و عدم بهره‌مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله دغدغه‌های کارگران ساختمانی به شمار می‌رود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشترین اعداد و ارقام حوادث ناشی از کار مربوط به فعالیت ساختمانی است به نحوی که ۴۰ درصد حوادث کار در کشور در بین کارگران ساختمانی رخ می‌دهد.

کشت فراسرزمینی چقدر به پیشبرد برنامه‌های خودکفایی ایران کمک کرد؟

براساس اعلام مسوولان وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در جهان انجام می‌شود، اما سهم ایران در این حوزه ناچیز و این نشان‌دهنده غفلتی بزرگ در استفاده از این موقعیت است. محسن شاطرزاده، مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش‌بینی ما تا پایان سال ۱۴۰۱ مبنی بر واردات محصولات تولیدی کشت فراسرزمینی تا حدود ۱.۵ میلیون تن است، گفت: در سال جاری برای یک تا دو میلیون تن محصولات چهارگانه فوق قرارداد کشت فراسرزمینی منعقد شود. ضمن اینکه برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی این است که در خلال یک طرح ۱۰ ساله یعنی تا سال ۱۴۱۰ حدود ۱۰ میلیون تن محصولات چهارگانه را از طریق کشت فراسرزمینی تولید و خریداری کند.

در آینده نزدیک  شاهد انفجار مشاغل در فضای مجازی هستیم

سید ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در آینده نزدیک با انفجار مشاغل در فضای مجازی روبه‌رو هستیم و با اجرای پروژه‌هایی مثل اینترنت اشیا و با سرمایه‌گذاری‌هایی که در کشورهای بزرگ مثل سرمایه‌گذاری هزار میلیارد دلاری امریکا برای صنعت نیمه هادی در حال انجام است، به زودی شاهد انفجار سخت‌افزاری در فضای مجازی نیز خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه فضای مجازی توسعه‌دهنده اقتصاد جهانی است، افزود: در حال حاضر ۲۴۰۰ هزار نفر در یک شبکه خارجی در داخل فعالیت دارند که اگر این فعالان در سکوی داخلی هدایت و حمایت شوند، بازار اقتصادی رونق خواهد یافت.

 

ارسال نظر