کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۹۳

   برخی از دانشمندان بر این باورند که جمع‌آوری آذوقه سنجاب‌ها برای ماه‌های سرد سال نمونه‌ای از برنامه‌ریزی حیوانات برای آینده به شمار می‌رود اما سوال اینجاست که آیا سنجاب دلیل این کار را می‌داند یا جمع‌آوری و پنهان کردن آذوقه تنها یک رفتار غریزی است؟ آزمایش این تئوری‌ها کار دشواری است اما تحقیقاتی در این باره روی جیجاق‌ها (گونه‌ای پرنده، گنجشک‌سان بومی امریکای شمالی) انجام داده‌اند. براساس نتایج این مطالعه، جیجاق‌ها زمانی شروع به انبار آذوقه می‌کنند که انتظار گرسنگی در روزهای آتی را دارند.

   یک گزارش جدید در مورد بررسی مشاهده «پدیده‌های هوایی ناشناخته» یا «یوفو» که گاهی «بشقاب پرنده» توصیف می‌شوند، نشان می‌دهد که سرانجام ارتش امریکا در حال جدی گرفتن آن است. اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا جلسه توجیهی محرمانه‌ای را با مسوولان اف‌بی‌آی و مقامات نیروی دریایی ایالات متحده داشتند تا در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) که برخی آن را تهدیدی برای امنیت ملی خوانده‌اند، بحث کنند. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، «دیوید نورکویست» معاون سابق وزیر دفاع که در سال ۲۰۲۰ گروه ویژه‌ای را برای ارزیابی ماهیت پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) تشکیل داد، گفت: هر کسی که به آن توجه کافی داشته باشد، می‌فهمد که باید آن را جدی بگیرد.

   یک مطالعه جدید با هدف ایجاد تحول در نحوه برخورد ما با تحقیقات سرطان، نشان داده است که سلول‌های سرطانی رشد یافته در ظروف آزمایشگاهی، همان ویژگی‌های سلول‌های سرطانی در انسان را منعکس نمی‌کنند. در موضوع مبارزه با سرطان، تحقیقات علمی بسیار مهم است اما به نظر می‌رسد که همه مدل‌های تحقیق برابر نیستند. یکی از پرکاربردترین مدل‌های تحقیقاتی سرطان، رده‌های سلولی ایجاد شده با استخراج سلول از تومورهای انسانی و رشد آنها در ظروف آزمایشگاهی است. اکنون یک مطالعه جدید توسط دانشمندان پزشکی موسسه «جانز هاپکینز» نشان داده است که این روش منجر به پیدایش سلول‌های سرطانی می‌شود که تفاوت قابل توجهی با سلول‌های سرطانی انسانی دارند. 

 

ارسال نظر