کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۷۲۵

   این هفته، ناسا و اسپیس‌ایکس بار دیگر باهم همکاری خواهند کرد تا چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کنند. این دومین پرواز عملیاتی کپسول Crew Dragon است که به دنبال اولین پرواز آزمایشی و اولین ماموریت عملیاتی سال گذشته انجام می‌شود. این کپسول با استفاده از موشک فالکون 9 در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب خواهد شد. 

   محققان دانشگاه پنسیلوانیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند سگ‌های آموزش دیده می‌توانند نمونه‌های مثبت مبتلا به کووید-۱۹ را با دقت ۹۶ درصد شناسایی کنند. 

   یک برنامه جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی می‌تواند نظریه‌های توطئه‌آمیز در مورد کووید-۱۹ را در فضای مجازی به دقت تشخیص دهد و نحوه تکامل آنها را به مرور زمان مشخص کند. شاید این ابزار روزی به مقامات بهداشت عمومی کمک کند تا به صورت آنلاین به مقابله با اطلاعات نادرست بپردازند. 

    شنبه هفته آینده یک سیارک به اندازه کشتی اقیانوس پیما با سرعت۱۳ کیلومتر برثانیه از کنار زمین می‌گذرد.طبق اعلام ناسا قطر این سیارک۱۲۰ تا ۲۷۰ متر و به اندازه یک کشتی اقیانوس پیما است.این صخره فضایی روز ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت، شنبه هفته آینده) از کنار زمین می‌گذرد. به گفته این سازمان خطر برخورد ۲۰۱۶QE۴ با زمین وجود ندارد.

 

ارسال نظر