ایستگاه

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۸۱
ایستگاه

داستان موراکامی که در سینما درخشید

فیلمساز مطرح کره‌ای اعلام کرد:  پیشنهاد اقتباس سینمایی از داستان کوتاه نوشته «هاروکی کوراکامی» را به این دلیل پذیرفته که به خوبی نشان‌دهنده احساس و خشم جوانان کشورش است. به گزارش «آساهی»، «لی چانگ دونگ» فیلمساز کره‌ای فیلم «سوختن» را بر اساس داستان کوتاه «سوزاندن انبار» نوشته «هاروکی موراکامی» ساخته است؛ فیلمی که در جشنواره کن سال گذشته رونمایی و با تحسین گسترده منتقدان سینمایی روبرو شد. «سوختن» امسال به عنوان نماینده سینمای کره جنوبی در جوایز اسکار معرفی شده بود و توانست به عنوان اولین فیلم کره‌ای به فهرست کوتاه اسکار خارجی راه یابد. توجه‌ها به این فیلم زمانی به اوج رسید که «باراک اوباما» رییس‌جمهور سابق امریکا نیز این فیلم را در فهرست فیلم‌های مورد علاقه خود در سال ۲۰۱۸ قرار داد. «لی چانگ دونگ» کارگردان کره‌ای، که این فیلم موفق را بر اساس داستان کوتاه «سوزاندن انبار» نوشته «هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی نوشته گفت: داستان موراکامی به خوبی نشان‌دهنده احساسات و خشم جوانان کره‌ای است و از همین رو به پیشنهاد ساخت فیلمی بر اساس آن پاسخ مثبت دادم. او همچنین با اشاره به شرایط کشور کره جنوبی که همچون ژاپن شاهد افزایش فاصله طبقاتی است توضیح داد: این روزها جوانان به اجبار وارد رقابت با یکدیگر می‌شد و از اینکه هیچ انتخابی جز دویدن و دویدن ندارند وحشت‌زده‌اند. آنها از جامعه‌ای عصبانی هستند که معیار ارزش انسانی در آن مفید بودن یا نبودن است. این روزها همه از چیزی عصبانی هستند و هدف من کاوش در ریشه‌های این احساس خشم است.

رد ادعای بازیگر هلندی علیه لوک بسون

دادگاهی در پاریس ادعای تجاوز علیه لوک بسون کارگردان نامدار فرانسوی را به دلیل نبودن شواهد، پس از ۹ ماه تحقیق رد کرد. به گزارش ورایتی، در حالی که تحقیقات اولیه دادگاه فرانسه برای بررسی ادعای یک بازیگر هلندی-بلژیکی مبنی‌بر اتهام تجاوز علیه لوک بسون از ماه مه‌ (اردیبهشت) آغاز شده بود، دیروز این ادعا رد شد.

دفتر دادستانی فرانسه دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از این اتهامات رفع‌اثر شده زیرا تحقیقات پلیس به اثبات جرمی نرسیده است. بسون یک بار از سوی پلیس در ماه اکتبر برای بررسی موضوع احضار شد و «ون روی» مدعی این شکایت نیز در ماه دسامبر به سوال‌های پلیس پاسخ گفت.

بسون به‌شدت ادعای این بازیگر را رد کرد و وکلای وی با رضایت از تصمیم رد پرونده دادستان استقبال کردند. در بیانیه دفتر بسون از افرادی که در این مدت از وی حمایت کردند تشکر شده است.

این بازیگر زن که نقش کوچکی در فیلم «والرین و شهر هزار سیاره» داشت دو شکایت مبنی بر آزار جنسی توسط بسون به دادگاه برده بود. بسون ۵۹ ساله از شناخته شده‌ترین چهره‌های سینمایی فرانسه در جهان است. «آبی بیکران»، «تاکسی»، «عنصر پنجم»، «لئون» و «لوسی» از جمله فیلم‌های وی است. آخرین اثر سینمایی او «والرین و شهر هزار سیاره» که با بودجه‌ای عظیم ساخته شد در گیشه به موفقیت چندانی دست نیافت.

 

ارسال نظر