زندگی امام‌خمینی(ره) به روایت ۱۱۴ عکس

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۴۴۱

نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» روایت تصویری از نوجوانی تا ارتحال امام خمینی(ره) همراه با عکس‌های دیده نشده و کمتر دیده شده از ایشان در حوزه هنری بر پا می‌شود. احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران درباره نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» به مهر گفت: امسال به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب اسلامی یک‌سری نمایشگاه عکس برگزار خواهیم کرد که نخستین نمایشگاه از این سلسله، نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم... » است.

او افزود: این نمایشگاه متشکل از ۱۱۴فریم عکس از نوجوانی تا رحلت امام خمینی(ره) است که توسط عکاسان مختلفی ثبت شده است. این عکس‌ها از گنجینه خانه عکاسان ایران و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) جمع‌آوری شده‌اند. باقری در مورد عکاسانی که تصاویر امام‌خمینی(ره) را ثبت کرده‌اند، گفت: عکس‌هایی که در نمایشگاه «از او که می‌گویم...» جمع‌آوری شده است توسط اسعد نقشبندی و محمود کلاری از آرشیو عکس صداوسیما، حسین پرتوی و یدالله وزیری از آرشیو روزنامه کیهان، سیف‌الله صمدیان، ابراهیم شاطری و علی فریدونی از آرشیو خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و احمد ناطقی، علی شاه‌حاتمی، سعید صادقی و مروج‌زاده از گنجینه خانه عکاسان ایران ثبت شده و تعدادی عکس نیز از عکاسان آژانس سیپا از گنجینه خانه عکاسان ایران در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید.

او درباره ویژگی‌های عکس‌هایی که از امام‌خمینی(ره) به نمایش درمی‌آید، بیان کرد: در بازه طولانی که این نمایشگاه در بر می‌گیرد، تلاش شده است عکس‌های کمتر دیده شده و تصاویری که به جنبه‌های مختلف زندگی امام راحل می‌پردازد به نمایش درآید.

مدیر خانه عکاسان ایران در پایان گفت: این عکس‌ها روایتگر بخش‌هایی از زندگی امام‌خمینی(ره) از سخنرانی‌هایی که ایشان سال‌های ابتدایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی در قم داشتند تا انقلاب اسلامی و اتفاقات بعد از انقلاب تا زمان رحلت ایشان است یعنی مروری گذرا از شرایط تاریخی ایران را در این نمایشگاه عکس شاهد هستیم. نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» روایت تصویری از نوجوانی تا ارتحال امام خمینی(ره) روز دوشنبه ۲۱خرداد ماه ساعت ۱۶ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران گشایش می‌یابد و تا ۲۰تیر ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۹تا ۱۸ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

 

ارسال نظر