ثبت ‌نام «ترخیص» در فجر جهانی

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۹۲
ثبت ‌نام «ترخیص» در فجر جهانی

کارگردان فیلم کوتاه «ترخیص» که با موضوع فروش نوزادان در تهران ساخته شده است، فرم حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر را پر کرد.

آزاده موسوی، کارگردان سینمای مستند و کوتاه در گفت‌وگو با مهر با اشاره به فیلم کوتاه «ترخیص» گفت: این فیلم کوتاه به تازگی در بخش مسابقه جشنواره امریکایی «اسپن» پذیرفته شده که این جشنواره ۱۴فروردین ماه سال ۹۷ در کشور امریکا برگزار می‌شود و یکی از جشنواره‌های جهانی مهم برای حضور آثار برتر در اسکار است.

او ادامه داد: «ترخیص» به مدت ۱۴دقیقه و ۳۸ثانیه ساخته شده که نخستین نمایش آن در جشنواره فیلم کوتاه تهران بود که نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی و صدا شد. این کارگردان جوان بیان کرد: این فیلم درباره فروش نوزاد در بیمارستان‌ها ساخته شده است. ابتدا می‌خواستم مستند آن را جلو دوربین ببرم که متوجه شدم مافیای قدرتمندی در زمینه فروش نوزاد در تهران وجود دارد و در نهایت فیلم داستانی کوتاه این اثر را جلو دوربین بردم.  او توضیح داد: تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده عباس امینی است که با همکاری گروه فیلمسازی الف ساخته شده است. این فیلم قرار است در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته است.

موسوی درباره چگونگی انتخاب این موضوع بیان کرد: به خاطر دارم چند سال پیش خبری درباره دستگیری یک گروه ۵ نفره شامل یک پزشک، ۲پرستار و ۲نفر در ثبت احوال بود که با فروش نوزاد توانسته بودند ۵ میلیارد تومان به دست آورند.

 

ارسال نظر