حمله به رُشدی در نیویورک

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۲:۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۹۱۵۲۲
حمله 
به رُشدی 
در نیویورک

منابع خبری گزارش داده‌اند سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در نیویورک هدف حمله قرار گرفته است.

خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داده سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی گزارش داده سلمان رشدی در حال سخنرانی در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام مرکز «چوتوکوآ» در نیویورک بوده است.

شاهدان عینی گزارش داده‌اند مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد، ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که حاضران در صحنه به سرعت به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» مصادف با سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی بعد از انتشار این کتاب، در فتوایی فرمان ارتداد سلمان رشدی را صادر نمودند.

گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسوولیت حفاظت از جان او را به عهده گرفته بود. پلیس ایالتی نیویورک اعلام کرد، سلمان رشدی ظاهراً از ناحیه گردن با چاقو مورد حمله قرار گرفته است. او از طریق هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد. شرایط او هنوز مشخص نیست.  فرد مصاحبه‌کننده (با سلمان رشدی) جراحت کوچکی برداشته است. یک نیروی پلیس ایالتی فوراً مظنون حمله به رشدی را به بازداشتگاه منتقل کرده است. این حادثه ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی نیویورک اتفاق افتاده است.

شاهد عینی: سلمان رشدی ۲۰ ثانیه در حال کتک خوردن بود 

آسوشیتدپرس به نقل از یک شاهد عینی خبر داد، ضارب به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کتک زدن سلمان رشدی کرد. 

ابتدا از خود میپرسی چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ ولی به سرعت تا حد بسیار زیادی روشن شد که سلمان رشدی در حال کتک خوردن است. 

این اقدام حدود ۲۲ ثانیه طول کشید.

فرماندار نیویورک هم خبر از زنده بودن سلمان رشدی داد، وی گفت: برای ما دردناک است که بگوییم رشدی ساعاتی پیش در غرب نیویورک هدف حمله قرار گرفته است او زنده است و بوسیله امداد هوایی منتقل شده و در بیمارستان در حال دریافت کمک‌های مورد نیاز است


 

ارسال نظر