ضرورت توجه به اخلاق حرفه‌ای در مناظرات انتخاباتی

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۱۲
ضرورت توجه به اخلاق حرفه‌ای در مناظرات انتخاباتی

معین  شرقی 

پس از برگزاری اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ١٤٠٠برخی از سیاسیون که عرصه را برای ورود تنگ دیدند در کمال ناباوری با زیر پا گذاشتن اخلاق حرفه‌ای اقدام به تخریب چهره برخی دیگر از نامزدها نموده و مسیر مناظرات علمی، اقتصادی، فنی را از چارچوب حرفه‌ای خارج کرده و وارد حواشی متعدد نمودند. البته که به نظر نگارنده حواشی و تخریب‌های صورت گرفته ناشی از نبود برنامه منسجم و حرفه‌ای می‌باشد. درخصوص مدرک تحصیلی آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رییسی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اخذ مدرک دکترای ایشان مطرح گردید و برخی مدعی شدند مدرک دکترای ایشان مغایر قانون منع ادامه تحصیل کارگزاران کشور است.  این استدلال بنا به دلایل ذیل مردود است: 

١- به صراحت تبصره یک از ماده واحده قانون مذکور ممنوعیت اشتغال اداری در ایام تحصیل صرفا ناظر به تحصیل به صورت تمام وقت می‌باشد.

٢-قانون مذکور در خصوص ممنوعیت تحصیل در ساعات اداری در طول روزهای کاری را شامل می‌گردد لذا با عنایت به اصل اولی (مباح بودن اعمال انسان) به اصل ارزشمند تفسیر مضیق ادامه تحصیل در ساعات غیر اداری از نظر این قانون فاقد ممنوعیت است.

٣-آیین‌نامه قانون مذکور در ماده دو عنوان داشته است کارگزاران کشوری می‌توانند در خارج از ساعات اداری یا با استفاده از مرخصی ساعتی یا روزانه ادامه تحصیل دهند.

٤-تمسک به بخشنامه سابق‌الصدور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم اعمال مدارک تحصیلی کارمندان دولت که در ایام اشتغال ارتقای تحصیلی داشته‌اند صرفا بازی با الفاظ است زیرا شورای نگهبان مصوبه مذکور را خلاف شرع تشخیص داده و بخشنامه فوق از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال گردیده است.

 

ارسال نظر