ازدواج، کار، زندگی و حالا طلاق خاص

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۱۳۹
ازدواج، کار،  زندگی 
و حالا طلاق خاص

نرگس رسولی | ازدواج خاص، کار خاص، زندگی خاص و حالا طلاق خاص. اگر خاص بودن را از ویژگی‌های بیل گیتس و ملیندا گیتس که دنیا آنها را به مالکان مایکروسافت می‌شناسند، بشناسیم تعجب زیادی هم نمی‌کنیم که خبر طلاق این زوج خاص را از طریق یک پیام توییتری یعنی بستر اینترنت و IT دریافت کنیم. این زوج موفق -البته بنا به اخبار منتشر شده تاکنون از خانواده آنها- در پیامی کوتاه اعلام کردند که بعد از ٢٧ سال از زندگی مشترکشان دیگر قصد ندارند به عنوان زوج کنار یکدیگر زندگی کنند.  آنها که ازدواج‌شان هم در مایکروسافت و در سال ١٩٩٤ رقم خورده است، در حال حاضر طبق آخرین خبر ثروتمندان جهان در سال٢٠٢٠ دومین ثروتمند جهان هستند که البته بنیاد خیریه‌ای دارند که پیشتر اعلام کرده بودند نیمی از ثروت‌شان را به این بنیاد منتقل خواهند کرد تا صرف امور خیریه شود.  اگرچه این اعلام پیش از بیانیه طلاق موجب شده تا کمی پیامدهای مالی این جدایی پوشش داده شود اما به هر حال ثروت چند ده میلیارددلاری این زوج و تقسیم آن به خوبی می‌تواند بر سهام مایکروسافت و بازارهایی که آنها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند تاثیر بگذارد. بیل گیتس ۱.۳۷ درصد از سهام برجسته مایکروسافت را که بیش از ۲۶ میلیارد دلار ارزش دارد، مالک است. بیل گیتس در یک پست وبلاگ درسال ۲۰۱۹ نوشت: «ما تصمیم داریم حدود ۲۰ میلیارد دلار سهام مایکروسافت را به بنیادمان منتقل کنیم، زیرا در تلاشیم تا تعهدات خود را در امور خیرخواهانه افزایش دهیم.» بر اساس یک پرونده مالیاتی، امروز بنیاد بیش از ۵۱ میلیارد دلار دارایی دارد و به یکی از بنیاد‌های ثروتمند جهان تبدیل شده است.

  بیانیه طلاق 

بیل و ملیندا گیتس در بیانیه‌ای که بیل گیتس در توییتر نوشت، اعلام کردند:«پس از تفکر بسیار و کار زیاد در مورد روابط‌مان، ما تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم. طی ۲۷ سال گذشته، ما سه فرزند بی‌نظیر بزرگ کرده‌ایم و بنیادی ساخته‌ایم که در همه جای دنیاکار می‌کند تا همه مردم بتوانند زندگی سالم و مثمرثمر داشته باشند. ما همچنان در این ماموریت‌ها فعالیت داریم و کار مشترک خود رادر بنیاد ادامه می‌دهیم، اما دیگر اعتقاد نداریم که در مرحله بعدی از زندگی خود می‌توانیم به عنوان یک زن و شوهر با هم رشد کنیم. ما با شروع حرکت در این زندگی جدید، برای خانواده خود فضا و حریم خصوصی می‌خواهیم.» این تصمیم منعکس‌کننده یک تغییر شخصی در راس تجارت امریکایی این زوج است. بیل گیتس مایکروسافت را از زمان تأسیس با پاول آلن در سال ۱۹۷۵ تا سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل هدایت کرد، در سال ۲۰۰۸ گیتس نقش روزمره خود در این شرکت را رها کرد تازمان بیشتری را صرف بنیاد غیرانتفاعی بیل و ملیندا گیتس کند. سال گذشته بیل گیتس از هیات‌مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد، زیرا ویروس کرونا به معضلی در سراسر جهان تبدیل شد. او زمان بیشتری را در کنار ملیندا گیتس در بنیاد سپری کرد. این دو نفر رییس و معتمد بنیاد هستند که در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شد. بیل و ملیندا گیتس هر دو در مایکروسافت کار می‌کردند. طبق مشخصات لینکدین، ملیندا روی محصولاتی مانند دانشنامه Encarta کارمی‌کرد. ملیندا گیتس بعدا گفت:«چند ماه طول کشید تا بیل از من خواست که بیرون برویم.» و در سال ۱۹۹۴ این زوج در هاوایی ازدواج کردند.

  حقایق زندگی بیل گیتس

طبق آخرین رتبه‌بندی انجام شده در سال ٢٠٢٠، بیل گیتس با دارایی خالص ١٠٨.٨ میلیارد دلار، دومین ثروتمند جهان به‌شمار می‌آید. ویلیام هنری بیل گیتس سوم، ملقب به بیل گیتس، در ٢٨ اکتبر ١٩٥٥ در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن‌ زاده شد. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه‌ریزی کردند. گیتس به عنوان مدیرعامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرده است ومعادل ٨ درسد سهام مایکروسافت را در اختیار دارد. بیل گیتس در دنیا به عنوان بنیانگذار تحول در رایانه‌های شخصی مشهور است. نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از رقیبان سلب کرده، همواره مورد انتقاد بوده است و در زمان‌هایی نیز از او به این دلیل شکایت شده! نکته جالب در مورد زندگی گیتس‌ها در این است که فرزندان بیل گیتس از مال پدرشان تنها ١٠ میلیون دلار ارث می‌برند.  بیل گیتس هدف اولش را تبدیل شدن به یک میلیونر در سن ٣٠ سالگی گذارده بود و در سن ٣١سالگی یک میلیاردر شد!  وی نخستین‌بار در سال ١٩٩۴ در رتبه نخست از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت و برای ١۵ سال پیاپی در صدر این فهرست قرار داشت، سپس در سال ٢٠١٠ بازرگان مکزیکی، کارلوس اسلیم جای او را گرفت. سال ٢٠١۴ پس از ۴ سال که گیتس رتبه دوم را به خود اختصاص می‌داد، در حالی که به تازگی از ریاست هیات‌مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرده بود، بار دیگر از سوی مجله اقتصادی فوربس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انتخاب شد. در مجموع، ثروت خانواده گیتس بعد از خانواده والتون؛ وارثان شرکت والمارت و فرزندان بنیانگذارش، در رتبه دوم قراردارد. نکته جالب دیگر در مورد بیل گیتس این است که وی همچون، آبراهام لینکن، والت دیزنی، زاکربرگ، هنری فورد، توماسادیسون و استیو جابز هیچ مدرک دانشگاهی ندارد. وی که برای اولین‌بار پیش‌بینی کرد مشکل ایمیل‌های اسپم ظرف دو سال از بین خواهد رفت، با بنیاد خیریه‌اش توانسته است ٦ میلیون نفر را با تولید واکسن‌های بیل گیتس و کمک‌هایش به بهداشت، زنده نگه دارد.  وی تاکنون ٢٨ میلیارد دلار برای امور خیریه پرداخت کرده است اما جالب‌تر این است که بدانید وی سالانه یک میلیون دلار مالیات بابت خانه‌هایش می‌پردازد؟ طبق پیش‌بینی‌های بیل گیتس تا سال ٢٠٣٥ هیچ کشور فقیری در دنیا وجود نخواهد داشت. وی در عین حال اسپانسر دستگاهی است که می‌تواند مدفوع را به آب آشامیدنی تبدیل کند. بیل گیتس در سال ١٩٩٤ کدها و اسناد لئوناردو داوینچی را به قیمت ٣٠ میلیون دلار خریداری کرد. جالب است بدانید که بعدها برخی از صفحات این اسناد در اسکرین‌سیور ویندوز ٩٥ استفاده شد! یکی از جالب‌ترین بحث‌ها در مورد این خانواده میزان کمک‌های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی است که بیشتر از هزینه‌هایی است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) به بهداشت جهان می‌کند.

 

ارسال نظر