امسال از سخت‌ترین سال‌های پس از انقلاب است

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۷۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: با وجود همه این مسائل، به نحوی برنامه‌ریزی شده که تا ماه‌های ابتدایی سال آینده، از نظر تامین داروهای اساسی، مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و تجهیزات اتاق عمل با مشکلی مواجه نشویم.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در نشست مسوولان شهرستان سپیدان در فرمانداری این شهرستان افزود: اولویت اصلی وزارت بهداشت در سال ۹۹ تامین دارو، واکسن و تجهیزات مورد نیاز بیماران در شرایط سخت اقتصادی است.

نمکی با تاکید بر اینکه ارایه بی‌وقفه خدمات اولیه درمانی در اورژانس‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم است گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی بهداشتی، درمانی در مناطق محروم پیش شروع شده و هر هفته ۵۰ پروژه جدید افتتاح می‌شود. این افتتاح‌ها تا اردیبهشت سال ۹۹ ادامه دارد و طی ۲۰ هفته هزار طرح جدید بهداشتی درمانی در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد و این نشان می‌دهد که در بدترین شرایط اقتصادی و با وجود مشکلات اقتصادی و اولویت تامین مایحتاج ضروری مردم، توسعه فیزیکی و عمرانی در وزارت بهداشت متوقف نمی‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی گفت: هیچ نگرانی برای تأمین داروهای اساسی در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم و به‌رغم تحریم‌ها و فشارهایی که بر ملت ما وارد شده روند تامین داروهای اساسی برنامه‌ریزی شده است .

این مقام مسوول با اشاره به تحریم‌ها تاکید کرد: اینکه می‌گویند با دارو و تجهیزات پزشکی کاری نداریم؛ دروغی بزرگ و آشکار است آنها در این کالای استراتژیک ما را هدف قرار گرفته‌اند اما هیچ کارخانه داروسازی نخواهیم داشت که تا نیمه اول سال آینده، با یک روز وقفه در تولید، مواجه باشد.

وزیر بهداشت از ایجاد زیرساخت‌ها برای حرکات علمی و منطقی کردن اقتصاد سلامت در کشور خبر داد و گفت: طرح تحول نظام سلامت، با تاکید بر کاهش پرداخت از جیب مردم، رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج، تهیه داروهای اساسی و تامین زیرساخت در مناطق کمتر توسعه‌یافته در حال تداوم است.

 

 

ارسال نظر