وقت تخلیه حباب سکه است؟

۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۰۹:۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۲۸۵
وقت تخلیه حباب سکه است؟

دیروز حباب سکه نزدیک به چهار درصد افت کرد و بخشی کوچکی از هیجان افزایشی این فلز گرانبها تخلیه شد.

به گزارش اکوایران، در چهارمین روز هفته، خریداران دست بالا را در بازار نداشتند تا قیمت سکه نه‌تنها از مرز 30 میلیون تومان عبور نکند، بلکه طی یک موج کاهشی کانال 29 میلیون تومان را هم از دست بدهد و در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان قرار بگیرد.

نزول حدودا یک میلیون تومانی قیمت سکه امامی در شرایطی رخ داد که در بازار آزاد ارز، قیمت دلار افت قابل توجهی را به ثبت نرسانده بود و این ارز تنها نتوانسته بود خود را بالای مرز 50 هزار تومان نگه دارد.

به این ترتیب می‌توان گفت سکه‌بازان تنها با کاهش امید نسبت به افزایش قیمت دلار در موقعیت فروش قرار گرفتند. کاهش قیمت سکه بدون افت قابل توجه نرخ دلار موجب شد که حباب فلز گرانبهای داخلی نیز از محدوده 37 درصدی عقب‌نشینی کند و در محدوده 33 درصد قرار بگیرد.

البته همین حباب سکه هم هنوز سنگین است و در صورتی که قیمت دلار در روز جاری افزایش را تجربه کند، قیمت سکه نیز ظرفیت کاهش بیشتر را خواهد داشت.

اگر قیمت دلار در کانال 49 هزار تومانی فرض شود، باز هم ارزش ذاتی سکه فراتر از 21 میلیون و 500 هزار تومان نخواهد بود. برخی فعالان باور دارند، سکه به دلیل کمبود عرضه در این بازار با رشد حبابی مواجه شده است.

ارسال نظر