قیمت سکه ریزش می‌کند؟

۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - ۰۹:۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۹۸۸۲۴
قیمت سکه ریزش می‌کند؟

نادر بذرافشان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سکه در همین سطح قیمتی می‌ماند یا کاهش می‌یاید؟ اظهار داشت: ما با دو مساله روبه‌رو هستیم. یکی این‌که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و طبق سنوات سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال تشدید تقاضا در رابطه با هدایا اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: البته سکه خیلی گران شده و تقاضایی که طبق سنوات سال‌های گذشته وجود داشته، به یک چهارم رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و سکه عنوان کرد: یک زمانی ربع‌سکه ۲ میلیون تومان بود و مردم هدیه می‌دادند، اما الان به ۹ میلیون تومان افزایش یافته است. به‌هرحال قدرت خرید کاهش یافته است. ولی با توجه به سال‌های گذشته و امکان افزایش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال داریم.

بذرافشان متذکر شد: به نظر من اگر اونس جهانی همین روند کاهشی را داشته باشد، خبر خوبی برای بازار طلا و سکه است. از سوی دیگر، اگر بازار متشکل ارز و طلا به درستی عمل کند، بازار ثبات را خواهد داشت. اما بخش مهم‌تر این است که عرضه انواع سکه توسط بانک مرکزی به طور زیاد انجام شود و بین عرضه‌ها وقفه وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی من اعتقاد دارم در روزهای پایانی سال به همین روالی که از ابتدای بهمن تاکنون شاهد بودیم، ثبات قیمتی ادامه‌دار خواهد بود و بازار التهاب خاصی نخواهد داشت.

ارسال نظر