ویژه

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۰۶:۲۵:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۰۷۷

رتبه برتر اداره کل راهداری استان مرکزی در بین دستگاه‌های عملیاتی

صفدری ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در سال گذشته با اقدامات انجام شده و با پیگیری‌های صورت گرفته اداره کل راهداری استان مرکزی در رتبه‌بندی سازمان حائز رتبه‌ برتر، در بین دستگاه‌های عملیاتی در زمینه‌های مختلف شد.

مهرداد جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری در سطح استان مرکزی بیش از ۱۳ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین کالاها از شهرستان‌های اراک و ساوه و دلیجان به اصفهان، تهران و خوزستان ارسال شده افزود: در این راستا بیش از ۸ هزار بارنامه صادر شده است.

جهانی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ما جابه‌جایی کالاهای اساسی از بندر امام است در این رابطه استان مرکزی رتبه نهم کشوری را داراست و روزانه ۱۲۳ دستگاه از استان اعزام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان جابه‌جایی از لحاظ تناژ ۲ درصد و از لحاظ بارنامه ۶ درصد افزایش داشته است.

جهانی در خصوص بندر خشک ادامه داد: استان مرکزی یکی از اعضای کمیسیون بندر خشک و بنادر لجستیکی است و در این رابطه در کنار فرودگاه و راه آهن و ...ایفای نقش می‌کند.

وی گفت: راهداری استان مرکزی از لحاظ روکش راه‌ها، شناسایی ابنیه و همچنین جابه‌جایی کالاهای اساسی در رتبه اول قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: بخش راه‌های روستایی طی سه سال گذشته بر اساس برنامه‌ها به راهداری‌ها محول شده و در این مدت با اقدامات انجام شده، ۱۰ درصد وضعیت راه‌ها ارتقا یافت، ۹۳ درصد راه‌های بالای ۲۰ خانوار روستایی به طول ۱۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.

وی افزود: در راستای هوشمندسازی جاده‌ها ۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف نصب شده، ۱۴ دستگاه نیز در حال نصب و ۵ دستگاه نیز در حال جانمایی است؛ در کل ۷۲ دستگاه تاکنون نصب شده است.

جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی از لحاظ بیشترین برخورداری سطح جاده‌ها در رتبه سوم و از لحاظ طول راه‌ها در رتبه اول است، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ کیلومتر به روشنایی جاده‌های استان اضافه شد.

وی اضافه کرد: در راستای بالا بردن ایمنی جاده اقدامات مناسبی انجام شده است، تاکنون برای رفع نقاط حادثه‌خیز، شانه‌سازی جاده، ترانشه‌بندی و ایمن‌سازی جاده و... بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است. 

پیش‌بینی سوخت اضطراری و تامین و توزیع مطلوب نفت سفید وگاز مایع نقاط فاقد گاز در چهارمحال و بختیاری

ساسان تیموری مدیر منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نفت سفید و گاز مایع مورد نیاز خانوارهای ساکن در مناطق فاقد گاز طبیعی تأمین وتوزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری، ساسان تیموری با بیان خبر فوق، اظهار نمود: در سال جاری با تدابیر در نظر گرفته شده، قبل از تشدید سرما با اقداماتی به موقع، سوخت مورد نیاز خانوارهای واجد شرایط ساکن در نقاط فاقد گاز طبیعی ارسال گردید و توسط فروشندگی‌های نفت سفید و گاز مایع در اختیار سهمیه بگیران قرار گرفت.

مدیر منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع حدود 9 میلیون لیتر نفت سفید و 14 میلیون و 404 هزار و 670 کیلوگرم گاز مایع از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تداوم تأمین سوخت نقاط فاقد گاز طبیعی تا پایان سال انجام گردیده است و سوخت رسانی به نحو مطلوبی بدون وقفه با وجود شرایط جوی نامساعد زمستانی ادامه دارد.

احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال وبختیاری ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، جعفر عسگری حسنوند نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان و عضو شورای عالی استان‌ها در جلسه نشست با استاندار خاطرنشان کرد: شهرستان کوهرنگ سردترین شهرستان در کشور می‌باشد و میزان بارش برف و باران در این شهرستان بالاست و توریست پذیر می‌باشد لذا می‌طلبد اصلاح راه‌های کوهستانی این شهرستان جهت تسریع در تردد‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پروژه تونل چری و حونی در بخش بازفت زمان‌بر شده و لازم است جهت کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت و آمدها، در تکمیل این پروژه‌ها تسریع گردد.

عسگری حسنوند گفت: شهرستان کوهرنگ در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف است و لازم است با توجه به پراکندگی و بعد مسافت مردم این شهرستان به مرکز استان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان احداث گردد.

وی افزود: درمانگاه درمان بستر بخش بازفت سال‌هاست بصورت منفعل رها گردیده و با وجود اینکه اتاق برای آزمایشگاه، سونوگرافی و ... وجود دارد ولی همیشه درب اتاق‌های این مرکز بسته و فاقد نیروی انسانی می‌باشد.

وی یادآور شد: روسای ادارات شهرستانی از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان جهت حل معضلات مردمی استفاده نمایند. همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشاست چراکه شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف می‌باشند.

 

ارسال نظر