کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۲۴

طالبان دو استاد امریکایی را آزاد کرد

منابع محلی و یک مقام ارشد طالبان گفته دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان که توسط طالبان ربوده شده بودند، رها شده‌اند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، این استادان در ولسوالی نوبهار ولایت زابل به نیروهای بین‌المللی تحویل داده شده‌اند. یک مقام محلی افغانستانی گفته به منظور تحویل گرفتن این استادان، نیروهای دولتی ۴۸ ساعت در ولسوالی‌های شملزوی، نوبهار و ارغنداب این ولایت آتش‌بس اعلام کرده بودند.

وزیر خارجه کویت مامور تشکیل کابینه شد

صباح الخالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت، مامور تشکیل کابینه شده است. به‌گزارش الانباء، پیش‌بینی‌ها حاکی از بازگشت بیشتر اعضای کابینه مستعفی هستند. این اقدام یک روز پس از استعفای جابر المبارک الصباح از پست نخست‌وزیری و مدت کوتاهی از ماموریت مجدد او برای تشکیل کابینه جدید انجام شد.

حضور ناوچه پاکستانی در رزمایش ترکیه

نیروی دریایی ترکیه رزمایشی بزرگ را در شرق دریای مدیترانه با شرکت یک ناوچه پاکستانی و به هدف تقویت همکاری‌های دریایی در میان دو کشور برگزار کرد. به‌گزارش دیلی‌صباح، همچنین انتظار می‌رود نیروی دریایی پاکستان در رزمایش «سپر مدیترانه» به همراه هشت کشور دیگر در آینده نزدیک شرکت کند. ناوچه پاکستانی «پی‌ان‌اس عالمگیر» در رزمایشی که توسط ترکیه در سواحل استان موغله برگزار شد، شرکت کرده است.

نواز شریف، پاکستان را ترک کرد

نخست‌وزیر سابق پاکستان که به فساد محکوم شده، سه‌شنبه این کشور را برای سفر درمانی به مقصد لندن ترک گفت. به گزارش آسوشیتدپرس، نواز شریف پس از کسب مجوز، کشور را به منظور سفر درمانی ترک کرده است. حکم محکومیت او برای هشت هفته به منظور سفر درمانی‌اش به لندن به حالت تعلیق درآمده است. نواز شریف ۶۹ ساله به اتهام فساد در ۲۰۱۹ به هفت سال حبس محکوم شده بود. پس از آنکه وضعیت سلامتش در ماه گذشته میلادی رو به وخامت گذاشت، از سلول زندانش در لاهور به بیمارستان منتقل شد و حین بستری حمله قلبی ناقصی هم داشت.

 

ارسال نظر