کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۰:۵۳:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۴۴۰

افزایش قربانیان حمله تروریستی ننگرهار

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تایید کردند شمار تلفات انفجار روز جمعه در مسجدی در این ولایت به بیش از ۶۰ کشته رسیده است. به‌گزارش رویترز، دو انفجار در مسجدی در «هسکه مینه» ننگرهار و هنگام برگزاری نماز جمعه روی داد که در اثر آن 60 تن کشته و بیش از 62 تن مجروح شدند. بنابر گزارش‌ها، تقریبا تمامی کشته‌ها و زخمی‌ها مردان و کودکان هستند. گفته شده، دو راکت به سقف مسجد برخورد کرده و سقف فروریخته است.

صدها آواره سوری در راه عراق هستند

با وجود اعلام توافق واشنگتن و آنکارا برای توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، سازمان ملل از آواره شدن صدها غیرنظامی سوری و رفتن آنها به عراق خبر داده است. به‌گزارش روسیاالیوم، دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرده با وجود آتش‌بس صدها شخص برای پنجمین روز متوالی از شمال شرق سوریه وارد عراق شده‌اند. ترکیه با هدف ایجاد منطقه امن عملیات گسترده‌ای را علیه کردهای سوریه در شمال و شمال‌شرق سوریه آغاز کرده است.

قطر: شورای همکاری خلیج فارس را نابود کردند

سفیر قطر در لندن در واکنش به سخنان همتای سعودی خود درباره دوری قطر از شورای همکاری خلیج فارس گفته این عربستان و امارات هستند که با عملکرد مخرب خود این شورا را نابود کردند. یوسف الخاطر در توییتر نوشته: «دوری قطر از شورای همکاری خلیج فارس با وجود محاصره غیرقانونی قطر و درخواست‌های مستمر دوحه برای گفت‌وگو، صحت ندارد.» عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود با این کشور را قطع کردند.

مودی راهی خطرناک را در کشمیر آغاز کرده است

نخست‌وزیر پاکستان گفته نارندرا مودی همتای هندی او، کاری را آغاز کرده که کنار کشیدن از آن خطرناک‌تر از ادامه آن است و حدود یک میلیون نیرو را به‌کار گرفته تا کشمیری‌ها را ساکت کند. به‌گزارش اسپوتنیک، عمران‌خان هشدار داده به محض آنکه محاصره کشمیر برداشته شود، در این منطقه حمام خون به راه خواهد افتاد که تنها راه تسلط بر مردم کشمیر خواهد بود. هند خودمختاری کشمیر تحت کنترل خود را لغو و صدها هزار نیروی نظامی را برای برخورد با مخالفت‌های احتمالی در منطقه مستقر کرده است. پاکستان بارها اعتراض خود را نسبت به اقدامات هند در کشمیر اعلام کرده است.

 

ارسال نظر