کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۳۱۰

واکنش قطر به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

یک مسوول وزارت خارجه قطر نسبت به بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد و از عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، انتقاد کرد. به‌گزارش رای‌الیوم، مدیر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر گفته: «این چه بیانیه‌ای است که محاصره قطر و راه‌‌حل‌ آن را مورد بحث قرار نداد؟ این سطحی‌نگری و نادیده گرفتن مشکلات واقعی که این شورا از آن رنج می‌برد، برای شما کافی‌ است.» امیر قطر با وجود دعوت رسمی پادشاه عربستان از حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس خودداری کرد و معاون وزارت خارجه را به این نشست فرستاد.

تاسیس پایگاه جدید امریکا در عراق

یک منبع مطلع از تاسیس پایگاه جدید نیروهای امریکایی در استان الانبار عراق خبر داده است. به‌گزارش ایسنا، ارتش امریکا برای خود پایگاه جدیدی در استان الانبار واقع در غرب عراق ایجاد کرده و این امر، سیطره نیروهای امریکایی بر صحرای غربی واقع در حد فاصل الانبار و نینوا را تسهیل می‌کند. گفته شده، نیروهای امریکایی بطور ناگهانی در شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه الرمانه در شهرستان القائم به سمت نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند.

عربستان استرداد مظنونان قتل خاشقجی را رد کرد

وزیر خارجه عربستان سعودی استرداد مظنونان در پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد را رد کرده است. ترکیه اخیرا خواستار استرداد مظنونان شده بود. عربستان ۱۱ نفر را در این ارتباط متهم کرده است. خاشقجی دوم اکتبر هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید. سی‌ان‌ان با انتشار متن مکالمات داخل کنسولگری جزییات بیشتری از قتل خاشقجی منتشر کرده است. بر اساس متن مکالمات ضبط شده در کنسولگری عربستان، آخرین جملات ادا شده توسط خاشقجی جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» بوده که اتفاقی بودن خفگی را نفی می‌کند.

رژیم‌صهیونیستی به «اف‌ای تی‌اف» پیوست

رژیم‌صهیونیستی به عنوان سی و هشتمین عضو نهاد مالی اف ای تی اف به این گروه پیوست. به گزارش مهر، وزیر دادگستری این رژیم ضمن استقبال از عضویت تل آویو در نهاد مالی اف‌ای‌تی‌اف گفته: «این عضویت سبب نفوذ بیشتر تل‌آویو در راه مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی در منطقه می‌شود.» این در حالی است که عربستان سعودی هم متقاضی عضویت در گروه اف‌ای تی اف است اما در حال عضو ناظر است. اف‌ای‌تی‌اف سازمان بین دولتی است که ۱۹۸۹ با ابتکار گروه۷ با نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پولشویی بنیان شده‌ است.

 

ارسال نظر