کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۸۵

آغاز دور جدید مذاکرات پاکستان و IMF

پس از شکست دور نخست مذاکرات اسلام‌آباد و اعضای صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای پرداخت وام به پاکستان، مسوولان این کشور دور جدید مذاکرات را به شکل ویدیو کنفرانس با مدیران صندوق آغاز کردند. به‌گزارش ایرنا، پس از حدود 15روز مذاکره اعضای هیات صندوق بین‌المللی پول به سرپرستی هرالد فنگر با مسوولان پاکستانی، اعضای این هیات سی‌ام آبان بدون هیچ توافقی پاکستان را ترک کردند. صندوق بین‌المللی پول از اداره درآمد فدرال پاکستان خواسته بودند که هر چه سریع‌تر راهبرد جدید مالی را برای افزایش درآمدها از طریق افزایش میزان مالیات‌ها تدوین کند. این نهاد مالی همچنین کاهش 26 درصدی ارزش روپیه برابر دلار و دیگر ارزهای خارجی را خواستار بود تا از این روش دولت بتواند از طریق واردات نیز درآمد حاصل کند.

اعتراض به ابطال آرای انتخابات در کابل

پس از اینکه کمیسیون شکایت‌های‌ انتخاباتی افغانستان، آرای انتخابات پارلمانی کابل را باطل اعلام کرد، کمیسیون انتخابات این تصمیم را قابل قبول نخوانده و گفته بررسی شکایت‌های انتخاباتی سیاسی، احساساتی عجولانه و بدون اسناد است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، کمیسیون انتخابات همچنین گفته این نهاد به کار عادی‌اش در جمع‌آوری آرا ادامه می‌دهد و در آینده نزدیک نتایج انتخابات کابل را اعلام خواهد کرد. کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان پنجشنبه انتخابات پارلمانی برگزار شده   ولایت کابل را به‌دلیل آنچه تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی گسترده خوانده، باطل اعلام کرده است.

فرمانده جدید ناوگان امریکا در بحرین معرفی شد

به‌دنبال مرگ ناگهانی دریاسالار اسکات استرنی، فرمانده ناوگان پنجم امریکا در بحرین، پنتاگون جیمز مالوی را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد. به گزارش نیوی‌تایمز، دریاسالار جیمز مالوی که در سمت معاون عملیات دریایی، برنامه و استراتژی پنتاگون فعالیت می‌کرد، عازم بحرین شده است. مالوی پیش از این در کویت، بحرین و امارات فعالیت کرده است. فرماندهی مالوی بر ناوگان پنجم امریکا نیازمند تایید سناست. جسد اسکات استرنی فرمانده پیشین هفته گذشته در محل اقامتش در بحرین پیدا شد.

احتمال خروج قطر از شورای همکاری خلیج فارس

چند روز پس از اعلام قطر درباره تصمیم به خروجش از اوپک، بلومبرگ نوشته خروج قطر از شورای همکاری خلیج فارس بعید نیست. ریاض نهم دسامبر میزبان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس است. گفته شده، در سایه عدم توانایی شورای همکاری خلیج فارس در حل اختلافات، قطر احتمالا این تصور را دارد که ادامه عضویتش در شورا هیچ فایده‌ای ندارد.

 

ارسال نظر