کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۱۲

دیدار جان بولتون  با ولیعهد امارات در ابوظبی

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و حاکم دوفاکتوی امارات، در کاخ الشاطئ میزبان جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا بود. به گزارش ایسنا، در این دیدار دو طرف به بررسی همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و اقدامات مشترک در زمینه‌های مختلف پرداختند و در ادامه درباره برخی موضوعات و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک تبادل نظر کردند. بنابر اعلام دفتر بن زاید، همچنین آن دو درباره تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگی‌های مشترک برای مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی، راه‌های ضامن ریشه‌کن کردن تروریسم و خشکاندن منابع آن و نیز تحقق خواسته‌های مردم منطقه از جمله سازندگی، توسعه و ثبات گفت‌وگو کردند.

کانادا دریافت فایل صوتی قتل خاشقجی را تایید کرد

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، به عنوان نخستین مقام غربی تایید کرد که کشورش فایل صوتی ضبط شده در جریان قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی، را دریافت کرده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، جاستین ترود در پاریس گفته ترکیه بطور کامل کانادا را جریان آنچه که می‌بایست، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، پیشتر گفته بود که فایل‌های صوتی مرتبط به قتل خاشقجی را در اختیار امریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا قرار داده است. عربستان پس از فشارهای بین‌المللی قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول را پذیرفت.

پاکستان 2 عضو ارشد طالبان را آزاد کرد

پاکستان دو عضو ارشد طالبان را همزمان با سفر نماینده امریکا به منطقه آزاد کرده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، عبدالصمد ثانی رییس بانک مرکزی در دوران حکومت طالبان، و صلاح‌الدین یکی از فرماندهان رده پایین این گروه، توسط پاکستان آزاد شدند. پاکستان پیشتر نیز یک رهبر دیگر طالبان را به نام عبدالغنی برادر از بنیانگذاران این گروه را آزاد کرده بود. برادر در سال ۲۰۱۰ در یک عملیات مشترک پاکستان و افغانستان بازداشت شد. آزادی برادر یکی از درخواست‌های دیرینه طالبان بود.

تعویق محاکمه زندانیان عقیدتی در عربستان

حساب کاربری زندانیان عقیدتی عربستان در توئیتر از به تعویق افتادن محاکمه این زندانیان از سوی دستگاه قضایی سعودی‌ها خبر داد. به‌گزارش المنار، دستگاه امنیت دولتی عربستان در تصمیمی ناگهانی جلسات محاکمه بازداشت‌شدگان عقیدتی را به تعویق انداخت. تعویق محاکه این افراد نشان می‌دهد که دادگاه آنها سیاسی بوده و وجهه قانونی ندارد و خود این مساله به خوبی بیانگر سیاسی شدن موضوع این زندانیان و عدم استقلال قوه قضاییه است.

 

 

ارسال نظر