کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۸۴

احتمال تعویق نشست شورای همکاری خلیج‌فارس

روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرده احتمال دارد نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس برای 6 ماه به تاخیر بیفتد. هدف از این تاخیر رفع اختلافات و پایان دادن به بحران قطر است. کویت خواهان به تاخیر افتادن این نشست شده است. نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس دسامبر در کویت برگزار خواهد شد. روزنامه الرای کویت نوشته این تاخیر به‌دلیل عدم پیشرفت در حل بحران قطر است. به نوشته این روزنامه، اگر سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا به منطقه به حل بحران نینجامد، این نشست 6ماه به تاخیر خواهد افتاد.

رییس‌جمهوری ترکیه: تعرض شود، حمله می‌کنیم

رییس‌جمهوری ترکیه گفته آنکارا هرگونه تدبیری را برای حفظ امنیت کشورش بدون اجازه هیچ کشوری اتخاذ می‌کند. به گزارش حریت، رجب طیب اردوغان گفته: «زمانی که تعرض یا اقدامات تحریک‌آمیز علیه ترکیه انجام شود، ما می‌توانیم یک‌شبه به‌طور ناگهانی حمله کنیم، در این باره دنبال اجازه نیستیم.» اردوغان در ادامه از سیاست‌های دونالد ترامپ علیه مسلمانان انتقاد کرده و گفته است: «مسلمانان در این کشور اخراج می‌شوند، این مساله نشان می‌دهد که مشکلاتی در این کشور وجود دارد، اما درهای ترکیه به سوی مردم حتی با تفکرات مختلف باز است.»

ایستادگی پاکستان در برابر خواسته‌های امریکا

دولت پاکستان تصمیم گرفته به وزیر خارجه امریکا اعلام کند که دولتش به امریکا و هیچ کشوری دیگر اجازه نمی‌دهد در خاکش عملیات انجام دهد. به گزارش اکسپرس و به نقل از منابع دولتی پاکستان، اسلام‌آباد تصمیم گرفته به رکس تیلرسون اعلام کند که امریکا باید اقدامات لازم را علیه گروه‌هایی انجام دهد که در خاک افغانستان مستقر شده‌اند و در فعالیت‌های تروریستی در پاکستان دست دارند. گفته شده، دولت پاکستان همچنین راهبرد خود را برای جنگ علیه تروریسم نهایی کرده که مهم‌ترین اصل آن تن ندادن به خواسته‌های بیشتر امریکاست. بر این اساس پاکستان تنها در زمینه تبادل اطلاعات محرمانه همکاری‌هایش را با امریکا تقویت می‌کند. تیلرسون قرار است پس از سفر به قطر به پاکستان و هند برود.

تکذیب سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو

وزارت خارجه عربستان‌سعودی اعلام کرد که اخبار مربوط به سفر یکی از مسوولان این کشور به تل‌آویو صحت ندارد. به گزارش اسکای‌نیوز، یک مسوول وزارت خارجه عربستان‌سعودی گفته ریاض همواره در ارتباطاتش شفاف بوده و چیزی نیست که بخواهد آن را مخفی کند. آنچه رسانه‌ها درباره سفر یکی از مسوولان عربستانی به اسراییل منتشر کرده‌اند، صحت ندارد. اخیرا برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان‌سعودی به صورت محرمانه به تل‌آویو سفر کرده است.

 

 

ارسال نظر